Niskobudżetowy PR

7 lipca 2006

Odpowiedzialność społeczna to termin pojemny. Tak bardzo, że aż niezbędny w słowniku każdej szanującej się firmy. I, co nie mniej ważne, często nie wymaga wielkich nakładów – przekonuje Rafał Kerger na łamach Pulsu Biznesu.

Rafał Kerger w artykule „Taka reklama jest niskobudżetowa” opisuje motywy zaangażowania społecznego firm. Autor zauważa, że coraz powszechniejsze inicjatywy firm na polu odpowiedzialnego bizesu to efekt uświadomienia sobie przez rodzimych przedsiębiorców, że jest to bardzo dobry instrument prowadzonych kampanii PR i świetne narzędzie budowania wizerunku organizacji.

Przytaczając przykład karty bankomatowej oferowanej przez BZ WBK, z której wydania i obsługi promil przeznaczany jest na dożywianie dzieci w ramach akcji Pajacyk, Kerger pisze: Firma piecze przy tym kilka pieczeni przy jednym ogniu. Pokazuje, że jest społecznie odpowiedzialna, klienci czują się filantropami. A bank nie wydaje pieniędzy na informację o tym, jaki jest dobry – okazuje się to przy okazji każdej prezentacji oferty. I to subtelnie – co, jak zgodnie podkreślają eksperci, bardzo w public relations działań charytatywnych się liczy.

Jak zauważa, odpowiedzialny biznes to także działania firmy w odniesieniu do pracowników: Na miano firmy odpowiedzialnej społecznie zasłużymy również, tworząc dobrą atmosferę i stosunki w pracy czy relacje z klientami. Nie zaniedbujemy, oczywiście, PR-u takich działań. Wieści rozniosą pracownicy i klienci. Zatrudnieni w superlatywach będą opowiadali pracodawcy, m.in. gdy stworzy on im możliwości rozwoju.

Więcej: Puls Biznesu, Taka reklama jest niskobudżetowa, Rafał Berger, 07.06.06