Nestlé podjęło kolejne wyzwanie w celu ograniczenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych

25 lutego 2019

Dotyczy firmy: AmRest, Coca-Cola HBC Polska, Nestlé Polska,

Nestlé dołączyło do NextGen Cup Challenge. To wyzwanie, którego celem jest stworzenie w pełni nadającego się do recyklingu, kompostowalnego kubka do napojów na wynos.

Dołączając do NextGen Cup Challenge, Nestlé podjęło kolejne wyzwanie zmierzające do ograniczenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych. Tym razem eksperci firmy, wraz z partnerami biznesowymi, pracują nad stworzeniem kubka do napojów na wynos. Ma on powstać z włókien kompostowalnych, dzięki czemu w pełni będzie nadawał się do recyklingu. Wyzwanie to jest kontynuacją serii inicjatyw i kroków podejmowanych przez Nestlé w ramach zobowiązania, aby do 2025 r. 100% opakowań firmy można było poddać recyklingowi lub ponownie wykorzystać.

– Rozwiązanie problemu odpadów z tworzyw sztucznych wymaga współpracy wielu różnych interesariuszy. Jesteśmy podekscytowani przystąpieniem do konkursu NextGen Cup Challenge łączącego start-upy, partnerów branżowych i dostawców w celu znalezienia globalnego rozwiązania pozwalającego na stworzenie takich kubków „na wynos”, które nadawałyby się do recyklingu – mówi Stefan Palzer, Dyrektor Techniczny Nestlé.

NextGen Consortium to inicjatywa łącząca przedstawicieli różnych branż. Jej celem są działania na rzecz projektowania, komercjalizacji oraz odzyskiwania alternatywnych opakowań do żywności. W ramach ogłoszonego w październiku 2018 r. NextGen Cup Challenge konsorcjum zaprosiło innowatorów, start-upy, dostawców i ekspertów branżowych do zaprojektowania nadających się do recyklingu, kompostowalnych kubków na wynos dla ciepłych i zimnych napojów. Po ogłoszeniu wyników, sześciu zwycięzców może zostać zaproszonych do udziału w programie akceleracyjnym. Wygrani otrzymają dofinansowanie w wysokości do 1 mln dolarów, co pozwoli im wprowadzić zaproponowane przez nich rozwiązania na większą skalę, tak by ostatecznie trafiły do rąk odbiorcy końcowego.

– Jesteśmy podekscytowani faktem, że Nestlé dołączyło do konkursu NextGen Cup Challenge. Wyraża to głębokie zaangażowanie tej firmy w redukcję odpadów z tworzyw sztucznych oraz chęć wniesienia swojej wiedzy w celu wsparcia globalnych odkryć w sferze zrównoważonych rozwiązań. – mówi Bridget Croke, Wiceprezes ds. Stosunków Zewnętrznych w Closed Loop Partners – firmy zarządzającej NextGen Consortium oraz wyzwaniem Cup Challenge.

Wśród partnerów założycielskich NextGen Consortium jest m.in. Starbucks, należący do AmRest oraz The Coca-Cola CompanyNestlé dołączyło do grona partnerów wspierających inicjatywę.

Źródło: inf. pras.