Nagroda internautów dla najlepszego raportu społecznego

12 listopada 2015

Dotyczy firmy: Castorama,

Firmy społecznie odpowiedzialne swoje działania na rzecz społeczeństwa, środowiska, ładu korporacyjnego prezentują cyklicznie w raportach społecznych, nazywanych także raportami CSR czy zrównoważonego rozwoju. Co roku najlepsze z nich wyłaniane są w konkursie Raporty Społeczne. Swoją nagrodę przyznają również internauci. W tegorocznej edycji głosowanie to rusza 12 listopada i trwać będzie do 2 grudnia.

W 9. edycji konkursu Raporty Społeczne, organizowanego przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmy Deloitte i SGS, głosowanie internautów wystartowało 12 listopada. Głosy na swoich faworytów do nagrody można oddawać do 2 grudnia przez formularz dostępny na stronie http://raportyspoleczne.pl/

Głosowanie internautów jest oddaniem decyzji szerokiemu gronu interesariuszy firm, którzy takie raporty przygotowali. W ten sposób mogą oni wyrazić swoje poparcie dla podejmowanych przez nie działań. Ta kategoria, ale i w ogóle cały konkurs, stwarza również okazję do budowania większej świadomości konsumenckiej i znaczenia transparentności w biznesie. Nie tylko promuje dokonania firm w zakresie społecznej odpowiedzialności, ale i umożliwia ich porównanie. Przygotowanie dobrego raportu wymaga sporo pracy i dużego zaangażowania. Warto to docenić oddając swój głos na konkretny raport – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Do 9. edycji konkursu Raporty Społeczne zostało zgłoszonych 37 raportów. Pełne zestawienie sprawozdań znajduje się w bibliotece raportów. Oto lista firm organizacji, które zgłosiły raporty:

  • ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych
  • ArcelorMittal Poland
  • Bank Millennium S.A.
  • Bank Zachodni WBK S.A.
  • Castorama Polska Sp. z o.o.
  • CEMEX Polska Sp. z o. o.
  • Coca-Cola HBC Polska Sp. z.o.o.
  • Comarch
  • EDF Polska
  • ENEA S.A.
  • Energa SA
  • Fabryka Komunikacji Społecznej
  • Grupa LOTOS S.A.
  • Grupa Raben
  • Grupa Żywiec S.A.
  • ICP Group SA
  • ING Bank Śląski S.A.
  • Kompania Piwowarska S.A.
  • Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A.
  • Operator Gazociągow Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A.
  • Orange Polska
  • Pelion S.A.
  • PGE Polska Grupa Energetyczna
  • Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.
  • Grupa Kapitałowa Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo
  • Polskie LNG S.A.
  • Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA
  • PROFES sp. z o.o. sp.k.
  • Roche Polska Sp. z o.o.
  • Rossmann SDP Sp. z o.o.
  • RWE Polska
  • Schenker Sp. z.o.o.
  • Signal Group
  • Tauron Polska Energia S.A.
  • Tesco Polska Sp. z.o.o.
  • Urząd m.st. Warszawy
  • Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy

Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest od 2007 roku, a jego celem jest szerzenie idei raportowania pozafinansowego i pokazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Jury wyróżnia firmy, które podejmują dialog z interesariuszami i w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny prezentują swoje dokonania w publikowanych raportach. Obok nagrody jury i internautów przyznawana jest nagroda dziennikarzy, a także Ministerstwa Gospodarki.

Zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu zostaną ogłoszeni 7 grudnia podczas konferencji “Raporty Społeczne 2015”, która odbędzie się w siedzibie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych (więcej informacji o wydarzeniu już wkrótce na portalu odpowiedzialnybiznes.pl).

Lista laureatów ubiegłej edycji konkursu Raporty Społeczne dostępna jest w serwisie raportyspoleczne.pl.