Marka Perwoll nagrodzona za działanie na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji ubrań

20 listopada 2020

Dotyczy firmy: Henkel Polska,

Kampania #RethinkFashion marki Perwoll została nagrodzona brązową statuetką Effie Award w kategorii Dobra Konsumpcyjne. To pierwsza nominacja i wyróżnienie firmy Henkel Polska w tym prestiżowym konkursie. Nagroda ta świadczy o docenieniu wysiłków marki Perwoll od lat pomagającej konsumentom dłużej cieszyć się ulubionymi ubraniami w myśl hasła „Nowe? Nie, wyprane w Perwollu”. Kampania #RethinkFashion to kolejna, kreatywna odsłona działań marki, która teraz zachęca także do odpowiedzialnej konsumpcji mody.

Nagrodzona kampania promuje ideę slow fashion, przeciwdziałając negatywnym środowiskowym skutkom zjawiska tzw. szybkiej mody. Przemysł odzieżowy generuje co roku 92 miliony ton odpadów i zużywa 79 trylionów litrów wody, a brytyjskie badania pokazują, że w USA i Europie Zachodniej ubrania wyrzucane są po zaledwie 35 dniach od ich zakupu. Koncepcja #RethinkFashion odpowiada na ten problem, zachęcając do kreatywnego wykorzystywania zawartości domowych szaf, by ubrania służyły nam dłużej. W ten sposób marka Perwoll wychodzi równocześnie naprzeciw obecnym oczekiwaniom konsumentów, którzy chcą, by ich marki podzielały ważne dla nich wartości.

W ramach kampanii #RethinkFashion powstała reklama telewizyjna oraz kampania digitalowa prowadzona w mediach społecznościowych. Na witrynie www.perwoll.pl/rethinkfashion poświęconej filozofii slow fashion konsumenci mogą znaleźć porady stylistyczne, jak zestawiać ze sobą posiadane ubrania, uzyskując zupełnie nowy, zaskakujący efekt, a także wskazówki dotyczące mądrego kupowania odzieży i jej pielęgnacji.

„Bardzo się cieszę z tej nagrody! To pierwsza Effie w historii Henkla i bardzo wyjątkowe wyróżnienie, bo dla kampanii, która nie jest stricte marketingowa, ale podejmuje także ważny społeczny temat, jakim jest świadoma konsumpcja mody. Staraliśmy się, by ten innowacyjny pomysł na rozwój marki pozostawał w zgodzie z wartościami, które dotąd sobą reprezentowała, by dzięki temu wzmacniać i uwiarygadniać jej dotychczasowy przekaz. I, zgodnie z danymi ACNielsen Polska, to właśnie ta kampania o prośrodowiskowym wydźwięku przyczyniła się do bezprecedensowych wzrostów zarówno naszych udziałów w rynku (o +6,2 pp), jak i sprzedaży (+13%). Tak duży wzrost lidera na stabilnym rynku to niewątpliwie sukces” – powiedział Patricjus Ziecik, dyrektor marketingu w dziale Laundry & Home Care (środki do prania i czystości).

Kampania #RethinkFashion wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności firmy Henkel, która dąży do ograniczenia śladu środowiskowego swoich operacji biznesowych.

źródło: mat. pras.