Kompania Piwowarska z wyróżnieniem w Golden Arrow 2020 za projekt FASOFF!

3 lipca 2020

Dotyczy firmy: Kompania Piwowarska,

Golden Arrow już po raz 14. przyznała nagrody i wyróżnienia dla najciekawszych projektów w 20 kategoriach. Tegoroczna edycja konkursu cieszyła się rekordową liczbą zgłoszeń. Kampania społeczna FASOFF została wyróżniona spośród 71 wszystkich propozycji w jednej z najbardziej popularnych w tym roku kategorii – CSR. Celem akcji FASOFF jest edukacja przyszłych rodziców oraz ich otoczenia nt. nieodwracalnych skutków wynikających ze spożycia nawet „symbolicznej kropli” przez kobietę w trakcie ciąży, która ma wpływ na przyszłe zdrowie dziecka i może być przyczyną FAS. Kampanii towarzyszy jeden przekaz – Nie pij w ciąży. Odwróć kieliszek. Bądź FASOFF.

Projekt FASOFF ruszył we wrześniu 2019 roku we współpracy z fundacją „Dom w Łodzi.” Opiera się on na mocnych komunikatach i wizualizacji w celu zwrócenia uwagi na problem, jakim jest FAS (ang. Fetal Alcohol Syndrome) – zaburzenia neurorozwojowe, które są skutkiem działania alkoholu na płód w okresie prenatalnym. Dla potrzeb kampanii nagrano spot edukacyjny, którego bohaterami są młodzi rodzice spodziewający się potomstwa. Te role odtworzyli pro publico bono Aleksandra Radomska (blogerka) oraz Adam Mortas (łódzki aktor i wokalista). Powstał również nietypowy sklep internetowy (www.fasoff.pl) z produktami dla dzieci, których nie można kupić, ponieważ witryna ma wymiar czysto edukacyjny. Logotypem kampanii stał się dziecięcy smoczek z napisem FASO/FF.

– Cieszę się, że znaleźliśmy się wśród przykładów najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych i przełomowych rozwiązań, zwłaszcza, że liczba zgłoszeń była imponująca. Jest to bardzo przyjemne wyróżnienie choć temat, który poruszamy nie jest już tak miły, bowiem dotyczy konsekwencji z podejmowanych decyzji przez osoby dorosłe, które mają wpływ na zdrowie dziecka. Staramy się w swojej codziennej pracy zwracać uwagę na takie sprawy i angażować w nie innych poprzez różne formy komunikacji – działamy w ten sposób już dekadę. W 2019 roku aż 273 tys. osób zostało zaangażowanych w nasze programy związane z odpowiedzialnością społeczną – są wśród nich również inicjatywy nawiązujące do uświadamiania w zakresie spożywania alkoholu w ciąży. Właściwe dotarcie, odpowiednia komunikacja może przyczynić się właśnie do tego, że nasze otoczenie będzie odpowiedzialnie sięgało po alkohol, i na tym nam zależy – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

W tegorocznej edycji konkursu nominowano 71 projektów, z czego 22 nagrodzono, a 28 zostało wyróżnionych. Prace można było zgłaszać w 20 kategoriach, w tym wyjątkowo w kategorii specjalnej „marketing w czasie pandemii”.

Golden Arrow organizowany jest od 2006 roku. Jego głównym celem jest promowanie najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych i premiowanie przełomowych rozwiązań. Jury złożone z marketerów i przedstawicieli specjalistycznych agencji nagradza kampanie marketingowe pod kątem ich efektywności i innowacyjności.

Organizatorami konkursu są: Media Marketing Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.

źródło:mat. pras.