Kolejne „Centrum z Klimatem”

2 marca 2009

W sobotę, 28 lutego, warszawskie Centrum Handlowe „Targówek” zainicjowało edukacyjny program ekologiczny „Centrum z Klimatem” firmy Manhattan Real Estate Management. To już drugi obiekt w stolicy, po Centrum Handlowym „Reduta”, w którym klienci będą mogli dowiedzieć się, jak na co dzień dbać o środowisko.Podstawą „Centrum z Klimatem” jest tzw. „mała ekologia” – założenie, że nawet niewielkie działania podejmowane przez każdą osobę mają wpływ na ograniczenie niekorzystnego wpływu na środowisko. Fundamentem programu jest Deklaracja Ekologiczna, czyli zbiór 10 najważniejszych zasad określających proekologiczne zachowania. Do ich przestrzegania zobowiąże się każda osoba lub instytucja, która przyłączy się do akcji, oddając głos na Deklarację. Można to zrobić wchodząc na stronę internetową www.centrumzklimatem.pl, na której znajdują się użyteczne informacje na temat segregowania odpadów i elektrośmieci.

„Centrum Handlowe „Targówek” to drugi obiekt w Warszawie oraz trzeci w Polsce w którym wdrażany jest program „Centrum z Klimatem”. Działa on już w Centrum Handlowym „Reduta” w Warszawie i w Galerii „Biała” w Białymstoku. Jednocześnie Manhattan Real Estate Management to pierwsza firma zarządzająca centrami handlowymi w Polsce, która realizuje edukacyjny program ekologiczny z myślą o wszystkich zarządzanych przez nią obiektach w kraju. W 2009 roku do „Centrum z Klimatem” dołączyć mają jeszcze: Galeria „Copernicus” w Toruniu, Galeria „Kasztanowa” w Pile oraz Centrum Handlowe „Plejada” w Bytomiu.

Częścią projektu będą „Lekcje z Klimatem” – projekt dla szkół podstawowych, angażujący dzieci i młodzież w zbiórkę i segregację odpadów.

Projekt ten powstał w odpowiedzi na światowy trend oraz badania, według których wiedza na temat ekologii jest wciąż niedostateczna. Mamy nadzieję, że „Centrum z Klimatem” przyczyni się do zwiększenia świadomości ekologicznej zarówno wśród naszych klientów, jak również najemców i pracowników centrum. Szczególnie zależy nam na tym, by każdy z nas zdał sobie sprawę z wpływu, jaki ma na środowisko i jego ochronę. Z tym wiąże się wiedza na temat właściwej segregacji odpadów czy też sposobów oszczędzania zasobów naturalnych” – mówi Sylwia Wiszowata-Łazarz, Dyrektor Marketingu w Manhattan Real Estate Management, spółce zarządzającej Centrum Handlowym Targówek. Jako właściciel obiektów komercyjnych, które oddziałują na środowisko, podejmujemy wszelkie kroki zmierzające do zminimalizowania niekorzystnego wpływu na otoczenie, m.in. poprzez redukcję zużycia prądu czy wody. Naszym celem jest – poprzez przystępne komunikaty – przekonanie również naszych klientów, najemców oraz pracowników, że warto dbać o klimat zawsze i wszędzie oraz zmieniać „nieekologiczne” nawyki.

Program w Centrum Handlowym „Targówek” wspierać będą komunikaty wizualno-tekstowe umieszczone w często odwiedzanych miejscach na terenie obiektu. Przypomną one, w jaki sposób mądrze i niewielkim wysiłkiem można chronić środowisko. W „Targówku” odbywać się będą również w ciągu roku imprezy o charakterze ekologicznym.

Partnerem merytorycznym programu jest Fundacja Nasza Ziemia, która stworzyła program edukacyjny dla projektu. Program wspierają również ElektroEko Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego, Remondis Electrorecycling oraz firma Byś.