Kawowy CSR na stacjach LOTOSU

24 maja 2021

Dotyczy firmy: Grupa LOTOS,

Fairtrade to organizacja, która zabiega o interesy rolników, stwarzając im szanse na uzyskanie lepszej zapłaty za plony. Kupując produkty z jej znakiem, konsumenci wspierają rolników i wysyłają jasny komunikat, że zależy im na etycznym pochodzeniu produktów.

Fairtrade to organizacja, która zabiega o interesy rolników, stwarzając im szanse na uzyskanie lepszej zapłaty za plony. Kupując produkty z jej znakiem, konsumenci wspierają rolników i wysyłają jasny komunikat, że zależy im na etycznym pochodzeniu produktów.

– Jako firmie społecznie odpowiedzialnej zależy nam na kontroli łańcucha dostaw ziaren kawy, od etapu zbiorów na plantacjach, przez proces wypalania ziaren kawy, aż po dostawę na nasze półki. Cieszymy się, że możemy takie produkty oferować naszym klientom i swoimi działaniami związanymi z wyborem towarów certyfikowanych, przyczynić się do poprawy sytuacji drobnych producentów kawy – mówi Piotr Kwiatkowski, szef Biura Sklepów i Usług w spółce LOTOS Paliwa.

Do wyboru będą kawa ziarnista lub mielona w cenie 18,99 zł za 250 gramów. LOTOS rozważa rozszerzenie sprzedaży kawy Fairtrade na wszystkie swoje stacje paliw – zarówno w formie paczkowanej, jak i serwowanej z ekspresów w Cafe Punkt.

Pijesz kawę z własnego kubka? Oszczędzasz

LOTOS chętnie promuje rozwiązania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Kolejny przykład to proekologiczna akcja „Z własnym kubkiem”, w którą koncern zaangażował się jeszcze w 2019 roku. To inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste, które promuje ograniczanie produkcji szkodliwych, plastikowych odpadów. LOTOS jest pierwszą tak dużą siecią, która zaangażowała się w ten projekt.

Każdego roku na świecie zużywa się miliardy jednorazowych produktów, także kubków. Mimo rosnącej świadomości na temat segregacji odpadów, jedynie 0,25% tych opakowań trafia do recyklingu. Nietrudno zatem wyobrazić sobie, że z każdą kawą czy herbatą zakupioną w opakowaniu jednorazowym, rośnie góra odpadów, które rozkładają się przez kilkaset lat.

Właśnie dlatego, przyjeżdżając na stację LOTOS z własnym kubkiem, przysługuje rabat. Akcja obowiązuje na wszystkich stacjach koncernu i cieszy się coraz większą popularnością klientów.

źródło: mat. pras.