IKEA Retail z tytułem Dobroczyńcy Roku 2022 za „Otwartość na różnorodność”

7 czerwca 2022

Dotyczy firmy: IKEA,

2 czerwca br. odbyła się gala jubileuszowej edycji plebiscytu o tytuł „Dobroczyńcy Roku”. Kapituła konkursu wręczyła „Nagrodę 25-lecia”, a także przyznała tytuł „Dobroczyńcy Roku 2022” w 7 kategoriach.

Tegorocznym zwycięzcą w kategorii „Otwartość na różnorodność” została IKEA Retail Polska za przekazanie dochodu ze sprzedaży wielobarwnej torby STORSTOMMA na obsługę telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Infolinię od lat prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, która to postanowiła podziękować IKEA za kilkuletnią partnerską współpracę i zgłosiła firmę do miana „Dobroczyńcy Roku 2022”.

Nagrodę w imieniu IKEA odebrała Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.

– W imieniu IKEA oraz własnym, chciałabym serdecznie podziękować Kapitule za to wyróżnienie. Z całego serca dziękuję Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę za naszą długoletnią współpracę oraz jej niesamowitą pracę na rzecz dzieci i nastolatków. To jednak więcej niż nagroda. To więcej niż współpraca z Fundacją. To więcej niż sama torba. To możliwość realnego wsparcia otwartości w całym naszym społeczeństwie oraz wyraz szacunku dla społeczności LGBT+. Głęboko wierzę, że ta nagroda posłuży inspiracji jeszcze większej liczbie osób i organizacji do wsparcia oraz działania na rzecz różnorodności i włączania – mówiła Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.

Przyznana nagroda to też wyraz uznania jury dla długoletniej współpracy pomiędzy IKEA a Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. W 2020 roku, w związku z pandemią COVID-19, IKEA oraz Ingka Centres przekazały Fundacji darowizny na rzecz wsparcia jej placówek pomocowych. W kolejnym roku wspólnie realizowanymi projektami były akcja „Razem w Trosce o Dom” oraz kampania „Pokój Nastolatka”, w której to podpowiadano dorosłym, jak rozmawiać z młodzieżą na tematy związane z różnorodnością. Natomiast dochód ze sprzedaży toreb STORSTOMMA na obsługę telefonu zaufania 116 111 IKEA przekazuje już od 2020 roku.

Tegoroczna odsłona projektu wystartowała 17 maja, w Międzynarodowy Dzień Homofobii, Transfobii i Bifobii. Wielobarwne torby są obecnie dostępne w sklepach stacjonarnych IKEA w Polsce, na stronie IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA. Przewidywany dochód z ich sprzedaży umożliwi odebranie dodatkowo nawet kilku tysięcy połączeń od dzieci i nastolatków potrzebujących rozmowy o tym, co dla nich trudne i bolesne, a nieznajdujących wsparcia wśród najbliższych z ich otoczenia.

W tym roku kapituła konkursu wyróżniła IKEA Retail Polska także za stałe zwracanie uwagi na problemy dzieci LGBT+, które są dyskryminowane i wykluczane w swoim środowisku oraz realizację – wspólnie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i Fundacją Ocalenie – programu „Razem w Trosce o Dom”. Dotychczas w ramach tego projektu pomoc otrzymało ponad 1100 osób i 365 rodzin, które nie mają bądź były zmuszone opuścić swój dom.

Źródło: inf. pras.