Henkel tworzy zielone biuro – Ekologiczna inicjatywa kierowana do pracowników firmy

25 sierpnia 2010

Dotyczy firmy: Henkel Polska,

Henkel Polska, wiodący producent technologii i marek, wdraża w swoich siedzibach projekt zielonych biur, promując pro-środowiskowe postawy wśród pracowników. Inicjatywa jest ściśle związana z prowadzonymi od lat działaniami na rzecz ochrony środowiska, które wynikają z przywiązania firmy do idei zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.

Celem akcji pod hasłem „Mamy zielone pojęcie” jest przekształcenie biur Henkla w maksymalnie przyjazne środowisku miejsca pracy. Zakłada ona edukację teoretyczną i praktyczną – poprzez kampanię informacyjną oraz osobiste włączanie pracowników firmy w poszczególne działania, zachęca do powtarzania pewnych zachowań proekologicznych, dzięki którym osoby zatrudnione w Henklu codziennie przyczyniają się do poprawienia stanu środowiska naturalnego.

Projekt składa się z kilku etapów, które zostaną zrealizowane do końca 2009 roku. W każdym z nich firma skupia się na innym ekologicznym zagadnieniu. W pierwszym, zakończonym już etapie, Henkel koncentruje się na kwestii papieru. Zmiany wprowadzone w biurach to m.in. wymiana drukarek na drukujące dwustronnie, umieszczenie w każdym pokoju kartonu do odkładania makulatury, którą zabiera podwykonawca oraz stworzenie hasła dodawanego do stopki w e-mailu zachęcającego do ograniczenia liczby wydruków do niezbędnego minimum.

Kolejny etap kampanii wiąże się z rozsądnym gospodarowaniem i wykorzystywaniem wody Biura zaczęły zaopatrywać pracowników w wodę pitną w butelkach 1,5-litrowych zamiast 0,5 litrowych, co redukuje ilość zbieranych śmieci. W kuchniach pracowniczych stanęły zgniatarki do butelek. W materiałach edukacyjnych firma zachęca do oszczędzania energii i gotowania tylko takiej ilości wody, której akurat potrzeba do zaparzenia kawy czy herbaty.

Pozostałe etapy projektu będą związane z oszczędzaniem energii, segregacją odpadów i ekologicznym użytkowaniem samochodów. Każdy z nich, oprócz korzyści wizerunkowych oraz zmiany postaw wśród pracowników przyczyniających się do poprawienia kondycji środowiska naturalnego, przynoszą firmie wymierne korzyści finansowe. Polegają one na zmniejszeniu rachunków za wodę pitną i energię, niższych kosztach utrzymania floty firmowej, czy oszczędnościach na zakupie papieru.

Ekobiuro to kolejny projekt związany z naszym rozumieniem filozofii działania na rzecz zrównoważonego rozwoju – mówi Dorota Strosznajder, Corporate Communication Manager w Henkel Polska. – Jesteśmy przekonani, że dzięki tej akcji nasi pracownicy będą jeszcze lepiej postrzegali Henkla jako firmę odpowiedzialną społecznie i proekologiczną oraz staną się ambasadorami kluczowych dla nas wartości, przekazując je swoim rodzinom, przyjaciołom i znajomym.

Projekt jest realizowany przez dział komunikacji korporacyjnej Henkla przy wsparciu merytorycznym Fundacji Nasza Ziemia. Firma prowadzi działania za pomocą narzędzi codziennej komunikacji wewnętrznej: intranetu, poczty elektronicznej i magazynu pracowniczego Henkel-Life. Działaniom edukacyjnym towarzyszą formy ambientowe, które mają zaciekawić pracowników akcją. Dla przykładu, w pierwszym etapie w biurach rozmieszczono kule z pozgniatanego papieru, a na ścianach, kontaktach, na lustrach w łazienkach pojawiły się „wlepki” z chwytliwymi hasłami np. „Lepiej mailem w komputerze niż na biurku, na papierze”. W drugim etapie w kuchniach firmowych zawisły girlandy niebieskich balonów, symbolizujących krople wody. W planach organizatorzy mają konkursy z nagrodami bezpośrednio angażujące pracowników oraz działania eventowe.

W swojej praktyce biznesowej Henkel realizuje postulaty CSR na wielu równoległych płaszczyznach: na poziomie produktów, procesów produkcyjnych czy relacji z klientami i dostawcami. Firma przyczynia się nieustannie do oszczędności energii, surowców i wody, poprawy bezpieczeństwa i zdrowia. W ciągu najbliższych 5 lat Henkel na świecie zamierza zmniejszyć zużycie energii o 15%, wody o 10%, a ilość odpadów także o 10%.

Poprzez projekt ekobiura Henkel jeszcze bardziej umacnia reputację wewnętrzną jako firmy odpowiedzialnej społecznie i ekologicznie.