Henkel po raz drugi wręczył Sustainability Award in Retail

1 grudnia 2022

Dotyczy firmy: Henkel Polska,

Kiril Marinov, dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands oraz Urszula Kostro, Head of Supply Operations w Henkel Polska byli ekspertami na European Circular Retail Congress, który odbywa się w dniach 21-24 listopada br. w Warszawie. Uczestnicy wydarzenia skupiają się na zagadnieniach z obszaru ESG i strategii, łańcucha dostaw, e-commerce oraz innowacji w sferze digital. Podczas kongresu po raz drugi wręczono nagrodę Henkel Sustainability Award in Retail.  

European Circular Retail Congress to coroczne wydarzenie skupiające społeczność handlu detalicznego i biznesu CPG. W programie 4 dniowego wydarzenia zaplanowano było wiele wystąpień i paneli dyskusyjnych zorientowanych na prezentowanie konkretnych rozwiązań, które poprawiają wyniki firm poprzez odpowiedzialne środowiskowo wdrożenia. W tym roku w panelach dyskusyjnych wzięło udział dwoje ekspertów Henkla: Kiril Marinov poruszył temat znaczenia organizacji zorientowanej na cel oraz roli, jaką odgrywają jej liderzy, natomiast Urszula Kostro mówiła o optymalizacji transportu w łańcuchu dostaw, która oszczędza czas i pieniądze, co przekłada się na działania przyjazne środowiskowo.

Podczas gali wręczone zostały nagrody za wyróżniające się projekty z obszaru zrównoważonego rozwoju. W tym roku Henkel po raz drugi z rzędu był patronem jednej z kategorii. Nagroda Henkel Sustainability Award in Retail za pierwsze miejsce przypadła Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan Holding S.A. za projekt „Energooszczędny Sklep – Zrównoważony Biznes”, a wręczył ją Kiril Marinov, dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands. Drugie miejsce w tej kategorii zajęła sieć Kaufland, a trzecie Żabka.

Zwycięski projekt Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan Holding S.A. został stworzony z myślą o oszczędzaniu energii elektrycznej. Powstał we współpracy z podwykonawcami specjalizującymi się w energooszczędnych rozwiązaniach. Kluczowe efekty projektu to wzrost zainteresowania przedsiębiorców sieci Lewiatan dedykowanymi sklepom spożywczym energooszczędnymi i ekologicznymi rozwiązaniami oraz otwartość przedsiębiorców na dzielenie się doświadczeniami między sobą.

Projekt „Energooszczędny Sklep” zrodził się w naszych głowach w odpowiedzi na kilka potrzeb. Pierwsza to rosnące koszty prowadzenia firm i jednocześnie dynamicznie zmieniające się warunki klimatyczne, przekładające się na nowe regulacje prawa unijnego i krajowego. Po drugie, chcieliśmy pokazać przedsiębiorcom zrzeszonym w naszej sieci, że energooszczędne rozwiązania realnie zmniejszają koszty funkcjonowania sklepu i zwrócić ich uwagę na to, jak można prowadzić ekologicznie odpowiedzialny sklep – mówi Tomasz Baranowski, pomysłodawca projektu.

Zwycięski pomysł „Energooszczędny Sklep” nie tylko wpisuje się w aktualnie panujący trend oszczędzania energii, ale przede wszystkim bierze pod uwagę wyzwania biznesowe stojące przed przedsiębiorcami.

Rosnące koszty energii oraz zmiany klimatu to czynniki, które bierze pod uwagę coraz więcej właścicieli firm. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców szukających oszczędności, stworzyliśmy projekt „Energooszczędny Sklep”. Jest to narzędzie zbierające w jednym miejscu najważniejsze oferty rozwiązań technologicznych dla sklepów, z informacjami o poziomie uzyskanych po ich wdrożeniu oszczędności. Dodatkowo zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie pierwszej edycji rankingu „Eko Lider Lewiatana”, który stymulował wymianę doświadczeń i dobrych praktyk w naszej sieci. Kluczowym efektem projektu jest wzrost zainteresowania przedsiębiorców sieci wdrożeniem energooszczędnych i ekologicznych rozwiązań dedykowanych sklepom spożywczym – mówi Andrzej Izraelski, członek zarządu Lewiatan Holding S.A.

Projekt Lewiatan Holding S.A. jest stale wzbogacany o nowe rozwiązania, nowe materiały edukacyjne związane z zieloną transformacją, a także wdrażane innowacyjne i ekologiczne praktyki. U podstaw sukcesu zrównoważonych zmian leży edukacja odbiorców oraz elastyczność proponowanych rozwiązań. Niezwykle istotne jest także indywidualne podejście do potrzeb i możliwości inwestycyjnych przedsiębiorcy w rozwój biznesu. Takie podejście gwarantuje projekt Energooszczędny Sklep.

Jestem pod ogromnym wrażeniem nie tylko zwycięskiego projektu, ale także kreatywności i zaangażowania w zrównoważony rozwój wszystkich sieci, które przedstawiły projekty w kategorii Henkel Sustainability Award in Retail. Jako odpowiedzialni przedsiębiorcy stale pracujemy nad takimi rozwiązaniami, których wdrażanie w naszych organizacjach  jest niezbędne, by istotnie poprawiała się kondycja środowiska naturalnego naszej planety. Bardzo cieszy mnie to, że coraz więcej firm decyduje się na szukanie własnego sposobu na takie właśnie dopasowanie modelu biznesowego oraz zaimplementowanie działań ESG w codziennym funkcjonowaniu swoich biznesów – podsumował Kiril Marinov, dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands.

Źródło: inf. pras.