Grupa Raben partnerem Forum Odpowiedzialnego Biznesu

5 kwietnia 2019

Dotyczy firmy: Grupa Raben,

28 marca br. Grupa Raben oficjalnie stała się firmą partnerską Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Tego samego dnia swoją premierę miała coroczna publikacja FOB-u Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, w której uwzględniono 16 działań CSR-owych lidera logistyki.

Grupa Raben dołączyła do grona partnerów FOB razem z Chiesi Poland, Fiat Chrysler Automobiles i Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi, dzięki czemu obecnie liczy ono już niemal 60 firm. Raben wierzy, że tak jak stanowi istotne ogniwo łańcucha wartości swoich klientów i partnerów biznesowych, tak będąc partnerem Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wniesie do jego działalności wartość dodaną.

– Mam nadzieję, że uda nam się zrealizować wspólnie z pozostałymi członkami ciekawe projekty, które wzmocnią świadomość wagi zrównoważonego rozwoju w naszym społeczeństwie. Wierzę bowiem, że kształtując odpowiednie nawyki u konsumentów, aktywnie pomagając im stać się prosumentami, szybciej i łatwiej osiągniemy równowagę na naszej planecie – powiedział Jakub Krzewina, manager ds. CSR i komunikacji wewnętrznej w Grupie Raben.

Rozszerzenie programu partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu połączone zostało z premierą Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”. Ten największy w naszym kraju przegląd działań CSR-owych ukazał się już po raz 17.,a każda kolejna edycja jest bogatsza od poprzedniej. W najnowszej liczba zarówno wymienionych firm, jak i opisanych praktyk jest aż o 30% większa w porównaniu do podsumowania roku 2017.

Grupa Raben, mimo że dopiero teraz stała się partnerem FOB-u, na łamach publikacji pojawia się od dawna. Zadebiutowała w raporcie za 2010 rok – skromnie, z zaledwie jedną praktyką. Jednak liczba projektów systematycznie rosła i tak w bieżącej edycji można się zapoznać z 16 dobrymi praktykami Grupy Raben. Najwięcej znalazło się w sekcji „Praktyki z zakresu pracy”, ale firma ma też wkład w dział „Ład korporacyjny”, „Środowisko” oraz „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnych”.

– Czuję dużą satysfakcję, ponieważ co roku zgłaszamy te same praktyki długoletnie, jak również z każdą kolejną edycją dodajemy nowe i możemy pochwalić się za coraz większą ich liczbą w Raporcie. Najważniejsze jednak, że zdecydowana większość naszych praktyk po debiucie zostaje na stałe, jako praktyki długoletnie – podkreślił Jakub Krzewina.

Do takich przedsięwzięć należą m.in. współpraca z Bankami Żywności i kampania „Transport jest potrzebny” (Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnych), program dla klientów „E-faktura = wyższa kultura” (Środowisko), akcja wolontariatu pracowniczego „Wykaż się inicjatywą”, Tydzień Zdrowia czy konkurs „Tańczący z paletami”, podnoszący świadomość kwestii BHP (Praktyki z zakresu pracy). Mają one długą tradycję w firmie, jak również w raporcie FOB-u – z niektóre z nich uwzględniono już w publikacji podsumowującej rok 2013.

Źródło: mat. pras.