Forum Odpowiedzialnego Biznesu wsparło merytorycznie wydanie HBRP „Nowy wymiar społecznej odpowiedzialności”

30 października 2017

Dotyczy firmy: CEMEX Polska, Deloitte, Kompania Piwowarska, PGNiG, Polpharma, Skanska w Polsce,

Ukazało się wydanie Harvard Business Review Polska poświęcone najnowszym trendom CSR. Forum Odpowiedzialnego Biznesu było partnerem merytorycznym publikacji.

Tematem przewodnim jest sposób realizacji koncepcji CSR w Polsce oraz zależność między stosowaniem zasad społecznej odpowiedzialności a sukcesami firmy. Jak eksperci zajmujący się na co dzień społeczną odpowiedzialnością oceniają jej kondycję w Polsce? Materiał ukazał się w wersji drukowanej, redakcja HBRP zdigitalizowała także jego zawartość, która dostępna na stronie: https://www.hbrp.pl/csr.

Komentarz ekspercki do wydania przygotowała Agnieszka Siarkiewicz, menedżerka promocji i komunikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W materiale zatytułowanym “Polskie firmy są coraz bardziej odpowiedzialne” pisze:

Bez względu na poziom zaangażowania polskich firm warte podkreślenia jest to, że skala podejmowanych przez nie działań odpowiedzialnych społecznie zwiększa się, o czym świadczy zarówno liczba dobrych praktyk zgłaszanych do corocznego wydania raportu, jak i liczne konferencje i doniesienia medialne. Osiągnięcie dojrzałości w obszarze CSR wymaga dużego wysiłku organizacyjnego i determinacji ze strony wszystkich tworzących daną organizację. Warto doceniać tych, którzy ten wysiłek podejmują, a pozostałych zachęcać do inicjowania działań społecznie odpowiedzialnych.

Czytaj całość >>

Częścią wydania jest również zapis debaty redakcyjnej. Obok reprezentanta Forum Odpowiedzialnego Biznesu w dyskusji wzięła udział m.in. Monika Kallista, Dyrektor Fundacji PGNiG, partnera strategicznego FOB.

Synergia na linii rząd – biznes – organizacje pozarządowe jest niezbędna, aby trafić w rzeczywiste potrzeby otoczenia biznesu i osiągnąć dobre rezultaty i nie tworzyć projektów dla samych siebie, ale pod konkretne potrzeby odbiorców i rynku czy społeczności lokalnych.

Jako przykład podaje dopasowanie strategii CSR Grupy PGNiG do rządowej “Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju”:

To są ramy, które pomagają tworzyć skuteczne i efektywne wspólne przedsięwzięcia. Jeżeli na to nałożymy optykę lokalną, będziemy mieli obszar, w którym się poruszamy.

Czytaj całą debatę >>

W wydaniu specjalnym Harvard Business Review Polska pt. “Nowy wymiar społecznej odpowiedzialności” wzięli udział następujący partnerzy Forum Odpowiedzialnego Biznesu:
CEMEX, Deloitte, Kompania Piwowarska, PGNiG, Polpharma, Skanska.

Źródło: HBRP, Nowy wymiar społecznej odpowiedzialności, październik 2017.