Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Ukazało się wydanie Harvard Business Review Polska poświęcone najnowszym trendom CSR. Forum Odpowiedzialnego Biznesu było partnerem merytorycznym publikacji.
Tematem przewodnim jest sposób realizacji koncepcji CSR w Polsce oraz zależność między stosowaniem zasad społecznej odpowiedzialności a sukcesami firmy. Jak eksperci zajmujący się na co dzień społeczną odpowiedzialnością oceniają jej kondycję w Polsce? Materiał ukazał się w wersji drukowanej, redakcja HBRP zdigitalizowała także jego zawartość, która dostępna na stronie: https://www.hbrp.pl/csr.
Komentarz ekspercki do wydania przygotowała Agnieszka Siarkiewicz, menedżerka promocji i komunikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W materiale zatytułowanym “Polskie firmy są coraz bardziej odpowiedzialne” pisze:
Bez względu na poziom zaangażowania polskich firm warte podkreślenia jest to, że skala podejmowanych przez nie działań odpowiedzialnych społecznie zwiększa się, o czym świadczy zarówno liczba dobrych praktyk zgłaszanych do corocznego wydania raportu, jak i liczne konferencje i doniesienia medialne. Osiągnięcie dojrzałości w obszarze CSR wymaga dużego wysiłku organizacyjnego i determinacji ze strony wszystkich tworzących daną organizację. Warto doceniać tych, którzy ten wysiłek podejmują, a pozostałych zachęcać do inicjowania działań społecznie odpowiedzialnych.
Czytaj całość >>
Częścią wydania jest również zapis debaty redakcyjnej. Obok reprezentanta Forum Odpowiedzialnego Biznesu w dyskusji wzięła udział m.in. Monika Kallista, Dyrektor Fundacji PGNiG, partnera strategicznego FOB.
Synergia na linii rząd – biznes – organizacje pozarządowe jest niezbędna, aby trafić w rzeczywiste potrzeby otoczenia biznesu i osiągnąć dobre rezultaty i nie tworzyć projektów dla samych siebie, ale pod konkretne potrzeby odbiorców i rynku czy społeczności lokalnych.
Jako przykład podaje dopasowanie strategii CSR Grupy PGNiG do rządowej “Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju”:
To są ramy, które pomagają tworzyć skuteczne i efektywne wspólne przedsięwzięcia. Jeżeli na to nałożymy optykę lokalną, będziemy mieli obszar, w którym się poruszamy.
Czytaj całą debatę >>
W wydaniu specjalnym Harvard Business Review Polska pt. “Nowy wymiar społecznej odpowiedzialności” wzięli udział następujący partnerzy Forum Odpowiedzialnego Biznesu: CEMEX, Deloitte, Kompania Piwowarska, PGNiG, Polpharma, Skanska.
Źródło: HBRP, Nowy wymiar społecznej odpowiedzialności, październik 2017.