Eliminacja plastiku to wspólna odpowiedzialność producentów i konsumentów

6 listopada 2020

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska,

O szansach i wyzwaniach związanych z ekoprojektowaniem rozmawiali uczestnicy panelu dyskusyjnego, którego gospodarzem była firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów sieci Biedronka, partner główny Targów CSR. Wydarzenie organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu było okazją do przyjrzenia się kluczowym wyzwaniom związanym z eliminacją nadmiernej ilości plastiku.

Przyjęta w 2019 r. tzw. unijna dyrektywa plastikowa (The Single-Use Plastics Directive) ma promować rozwój koncepcji gospodarki obiegu zamkniętego, dając pierwszeństwo zrównoważonym nietoksycznym, nadającym się do powtórnego wykorzystania produktom z tworzyw sztucznych. Celem jej jest ograniczanie wycieku plastików do środowiska przez ograniczenie produkcji wyrobów z tworzyw sztucznych oraz jak najdłuższe wykorzystywanie pozostałych wyrobów.

O tym, jakie szanse oraz wyzwania stoją przed biznesem i społeczeństwem w zakresie eliminacji plastiku, także w dobie pandemii COVID-19, rozmawiali uczestnicy panelu, który odbył się podczas 8. Targów CSR online, zorganizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Dyskusja, której gospodarzem była firma Jeronimo Martins Polska, partner główny wydarzenia, była także okazją do przyjrzenia się wdrażaniu tzw. dyrektywy plastikowej z różnych perspektyw: od producenta, przez sieć handlową po recyklera odpadów plastikowych.

Nagranie dostępne jest na stronie Forum Odpowiedzialnego Biznesu na Facebooku >>


W ramach cyklu wideo #OdPOWIEDZialnie ukazał się także skrót panelu >>

W sieci Biedronka od lat wdrażamy działania z zakresu ekoprojektowania, co jest dla nas powodem do dumy. Co konkretnie robimy? Promujemy stosowanie opakowań z jednorodnych materiałów, które nadają się do recyklingu, oraz wykorzystanie do ich produkcji materiałów z surowców wtórnych. Zamieniamy też plastik na inne materiały wszędzie tam, gdzie to możliwe i odchudzamy opakowania. Na przykład usunięcie plastikowych granulek z kosmetyków Be Beauty, Dentix i Cler wyeliminowało aż 1,5 tony mikroplastiku rocznie, a to tylko jedno z wielu naszych działań – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu ochrony środowiska w sieci Biedronka, panelistka.

W rozmowie udział wzięli:

  • Andrzej Chwasta – Dyrektor ds. Handlu, Marketingu i Rozwoju Opakowań, Persan Polska
  • Katarzyna Grabarska – Menedżer ds. Opakowań, Jeronimo Martins Polska
  • Piotr Jutkiewicz – Prezes Zarządu, BEWA
  • Sylwia Krzyżycka – Dyrektor Działu Ochrony Środowiska, Jeronimo Martins Polska
  • Jakub Tyczkowski – Prezes Zarządu, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań

Moderatorem panelu był Arkadiusz Mierzwa – Dyrektor ds. Komunikacji, Jeronimo Martins Polska.

Odpowiedzialny biznes w cyfrowej rzeczywistości

Ósma edycja Targów CSR, największego w Polsce wydarzenia o odpowiedzialnym biznesie i zrównoważonym rozwoju, odbyła się w dniach 5-9 października br. i po raz pierwszy przebiegła w formule online. Wydarzenie zorganizowano w pionierskiej formule na trzech platformach: wystawowej, konferencyjnej oraz networkingowej, generując odpowiednio ponad 15 tys. wejść na wszystkie stoiska targowe, przyciągając blisko 3500 widzów oraz prawie 600 unikalnych uczestników części networkingowej. Czytaj więcej >>