„Dobra Torba” Biedronki ma pomóc ograniczać marnowanie żywności

24 września 2021

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska,

Nie marnuję, bo dobrze przechowuję – pod takim hasłem wystartowała druga edycja akcji „Dobra Torba”. W jej ramach w sklepach sieci Biedronka pojawią się specjalne papierowe torby wspierające Banki Żywności, do których trafi 20 gr ze sprzedaży każdej z nich. Dzięki temu każdy klient ma możliwość wsparcia Banków Żywności swoimi działaniami zakupowymi. Co więcej, tegorocznej towarzyszy specjalna kampania edukacyjna dotycząca przeciwdziałania marnowaniu żywności.

Oprócz bezpośredniego wsparcia Banków Żywności w postaci 20 gr od każdego sprzedanego egzemplarza „Dobrej Torby” sieć Biedronka przygotowała specjalną stronę internetową. Wchodząc na biedronka.pl/dobratorba klienci będą mogli dowiedzieć się jak przechowywać żywność, tak aby najdłużej zachować jej przydatność do spożycia i tym samym ograniczyć jej marnowanie. Dowiedzą się m.in. czy pieczywo lepiej jest przechowywać w materiałowych, czy w papierowych woreczkach. Czy ogórek lepiej jest schować do lodówki, czy zostawić na wierzchu. Dowiedzieć się tego będzie można również bezpośrednio z grafik zamieszczonych na „Dobrej Torbie”.

Rocznie w Polsce marnuje się prawie 5 milionów ton żywności. Najwięcej, bo aż 60% (prawie 3 miliony ton!) – wyrzucamy w naszych domach. Według raportu Federacji Banków Żywności głównymi powodami są: przekroczenia terminów ważności, niezdatność do spożycia oraz fakt, że po prostu przygotowaliśmy lub kupiliśmy za dużo żywności.

– Właściwe przechowywanie ma ogromny wpływ nie tylko na to jak długo produkty są świeże i bezpieczne do spożycia, ale często także na to, czy będą mniej lub bardziej smaczne. Cieszymy się, że dzięki tegorocznej odsłonie akcji „Dobra Torba” możemy nie tylko wesprzeć Banki Żywności, ale także wesprzeć naszych klientów w tym, by mogli dłużej cieszyć się zdrowym i smacznym jedzeniem oraz przyczynić się do zmniejszenia jego marnowania – mówi Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w sieci Biedronka

Ograniczenie marnowania żywności jest jednym z kluczowych zobowiązań w ramach społecznej odpowiedzialności sieci Biedronka. Żywność z bliskim terminem przydatności do spożycia przekazywana jest organizacjom pożytku publicznego, w tym Bankom Żywności. W 2020 roku niemal 2 tys. sklepów sieci Biedronka przekazało w sumie 12,4 tys. ton żywności, wartej ponad 130 mln zł.

– Marnotrawstwo żywności w gospodarstwach domowych występuje w bardzo dużej skali. Dlatego też jest to obszar do poprawy. Aby to się zadziało musimy mieć wiedzę ale również zmienić nasze nawyki. Dlatego też należy uczyć społeczeństwo i promować proekologiczne postawy. Cieszę się, że Dobra Torba oprócz funkcji użytkowej spełnia też rolę edukacyjną. Tym samym pozytywnie będzie oddziaływać zarówno na społeczeństwo jak również naszą organizację – mówi Beata Ciepła, prezeska Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Akcja należącej do Jeronimo Martins Polska sieci Biedronka oraz Federacji Polskich Banków Żywności nawiązuje do przypadającego na 29 września Międzynarodowego Dnia Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności. Dobra Torba to wspólna inicjatywa Biedronki i Federacji Polskich Banków Żywności – organizacji skupiającej instytucje zajmujące się przekazywaniem żywności potrzebującym, a więc ratowaniem jej przed zmarnowaniem. Akcja zadebiutowała w maju 2019 roku – dzięki sprzedaży 1 mln toreb, Biedronka przekazała na rzecz Federacji 200 tys. zł.

Źródło: inf. pras.