Czas na projektowanie po ludzku

23 kwietnia 2019

Dotyczy firmy: Amica,

Uroczystą galą w Warszawie redakcja Gazety Wyborczej podsumowała 13 kwietnia akcję „Zaprojektowane po ludzku”, której partnerem była Amica. Od października 2018 roku promowano ideę designu uwzględniającego potrzeby, zachowania i oczekiwania użytkowników, organizowano warsztaty edukacyjne. Na zakończenie pierwszej edycji wręczono wyróżnionym przez kapitułę producentom nagrody w postaci prawa do używania specjalnego znaku jakości „Zaprojektowane po ludzku”.

Galę konkursową rozpoczęła debata z udziałem ekspertów. Gościem specjalnym był Piotr Voelkel, współzałożyciel School of Form.

– Rola projektanta-artysty będzie malała, bo przybywa wyzwań, którym sprosta jedynie projektant gotowy pochylić się nad potrzebami ludzi – stwierdził Piotr Voelkel.

W dyskusji uczestniczyli między innymi naukowcy z akademii sztuk pięknych w Krakowie i Warszawie. W konkursie wzięło udział 66 produktów i usług, z których wyłonionych zostało dziesięć projektów.

Wyróżnienie i prawo do użytkowania znaku jakości „Zaprojektowane po ludzku” uzyskała również Amica jako jeden z partnerów i inspiratorów akcji. Firma zaangażowała się w projekt Gazety Wyborczej, gdyż projektowanie skoncentrowane na człowieku jest jego podstawowym założeniem w relacji z użytkownikami. Poprzez patronat nad konkursem „Zaprojektowane po ludzku” Amica akcentuje uwagę na własnym podejściu do designu.

– Amica jak niewielu producentów w Polsce ma prawo mówić o tym, że projektuje dla ludzi, ponieważ od sześciu, siedmiu dekad jest obecna w polskich gospodarstwach domowych. Produkty Amica wzrastały wraz z rozwojem trendów konsumenckich i przyszedł czas na to, by zabrać głos na temat projektowania po ludzku. Idziemy tropem takiego projektowania, badamy preferencje, prowadzimy badania etnograficzne, a także słuchamy krytycznych uwag, dzięki którym możemy korygować projekty przed wdrożeniem. Branża AGD jak każda inna stoi przed wyzwaniami, nie może skupiać się tylko na „smartfonowości” i byciu trendy, musi również oferować produkty, które nie tylko będą trwałe, ale jeszcze umożliwią praktyczne z nich korzystanie różnym osobom. Mam nadzieję, że akcja „Zaprojektowane po ludzku” będzie kontynuowana. Gratuluję wszystkim wyróżnionym – powiedział na gali zorganizowanej przez Gazetę Wyborczą Paweł Rydz, dyrektor ds. marketingu Grupy Amica.

Źródło: mat. pras.