Carrefour zainwestuje 100 tys. euro w polskie startupy foodtech

1 lutego 2022

Dotyczy firmy: Carrefour Polska,

Cztery polskie startupy z obszaru foodtech otrzymały grant od Fundacji Carrefour. Wśród wybranych młodych przedsiębiorstw znalazły się firmy Food Jack, KuMin.Sys, Nielone oraz Yoush, a projekt realizowany jest przez Fundację Inkubator Technologiczny wraz z partnerem merytorycznym foodtech.ac. Startupy otrzymały łącznie 100 tys. euro, które zostaną przeznaczone na rozwój produktu, marketingu, sprzedaży oraz pozyskanie inwestorów.

Międzynarodowa Fundacja Grupy Carrefour co roku wspiera organizacje zajmujące się transformacją żywieniową opartą na współpracy. Instytucja koncentruje się między innymi na walce z wykluczeniem społecznym, zbiórkach żywności, rozwoju gospodarstw rolnych, czy wspieraniu zawodów związanych z gastronomią. W tym roku Fundacja po raz pierwszy wspiera polskie inwestycje w nowe technologie, które mają obniżyć wpływ żywienia na środowisko.

Fundacja Carrefour przekazała granty o łącznej wysokości 100 tys. euro czterem polskim startupom działającym w obszarze foodtech – Food Jack, KuMin.Sys, Nielone oraz Yoush. Operatorami grantu są Fundacja Inkubator Technologiczny, która prowadzi program Youth Business Poland oraz program akceleracyjny dla startupów foodtech.ac, w którym wzięły udział wszystkie cztery innowacyjne spółki.

Innowacyjne przedsiębiorstwa we wczesnej fazie rozwoju otrzymają także indywidualne wsparcie mentoringowe doświadczonych ekspertów z sektora foodtech. Młode spółki mogą też liczyć na wsparcie w nawiązywaniu kontaktów z branżowymi partnerami. Dzięki temu łatwiej im będzie rozwijać produkty, zainteresować nimi konsumentów oraz przyciągnąć inwestorów, których finansowanie umożliwi dalszy rozwój startupów.

– Carrefour od lat prowadzi szeroki zakres działań, by stać się globalnym liderem transformacji żywieniowej, oferując klientom zdrowe, zbilansowane i zrównoważone rozwiązania z zakresu produkcji i konsumpcji jedzenia. Dążenie do innowacji wpisuje się w nasze DNA, więc tym bardziej nas cieszy, że Fundacja Carrefour wspiera przyszłościowe inicjatywy na naszym rynku. Za decyzją stoi nie tylko potrzeba odpowiedzi na wyzwania przyszłości, lecz także chęć odpowiedzi na oczekiwania coraz więcej ludzi, którzy szukają zdrowych produktów i usług przygotowanych w odpowiedzialny sposób. Bardzo cieszy nas, że młode polskie firmy współdzielą tę wizję i oferują oryginalne, perspektywiczne rozwiązania. To inspirujące, że cztery wybrane startupy reprezentują różne podejścia, które mogą odpowiedzieć na potrzeby różnych grup klientów. Dzięki temu będziemy mogli sprawniej osiągnąć wspólny cel – ułatwienie polskim konsumentom jedzenia mądrze – mówi Justyna Orzeł, Wiceprezes Zarządu, Sekretarz Generalny i Dyrektor Zasobów Ludzkich Carrefour Polska.

Źródło: inf. prasowa