Carrefour i Bezmięsny otwierają pierwszą w Polsce wegańską ladę tradycyjną

16 marca 2022

Dotyczy firmy: Carrefour Polska,

W ramach obchodów Światowego Dnia Bez Mięsa sieć Carrefour we współpracy z marką Bezmięsny uruchomi pierwsze w Polsce bezmięsne lady, zapewniające szeroki wybór wegańskich zamienników mięsa na wagę. Od 18 marca klienci warszawskiej Galerii Mokotów będą mogli przy stanowisku z obsługą skorzystać z oferty Bezmięsnego oraz nabyć wegańskie zamienniki sera i produkty garmażeryjne. Między 18 i 19 marca obowiązywać będzie również promocja na produkty Bezmięsnego w wybranych sklepach Carrefour w całej Polsce.

Carrefour Polska rozwija inicjatywę, którą rozpoczął francuski oddział sieci – w lutym bieżącego roku we francuskich sklepach Carrefour uruchomiono pierwsze stoiska z czterema wegańskimi zamiennikami mięsa. Już 18 marca w warszawskiej Galerii Mokotów zostanie otwarte stanowisko, na którym po raz pierwszy w Polsce w handlu wielkopowierzchniowym będzie można kupić na wagę roślinne zamienniki mięsa popularnej marki Bezmięsny. W ofercie lady chłodniczej na stałe znajdzie się 20 produktów bezmięsnych na wagę – poza zamiennikami wędlin klienci będą mogli zamówić wegańskie zamienniki sera oraz produkty garmażeryjne takie jak choćby pasztety czy pierogi.

– Dzięki współpracy z Bezmięsnym możemy odpowiedzieć na rosnące oczekiwanie klientów, którzy są na diecie wegańskiej, wegetariańskiej lub po prostu chcą spróbować ograniczyć mięso. Bezmięsna Lada udostępniona w naszej dedykowanej strefie BIO pomaga zarazem klientom w ograniczeniu marnowania żywności, bo mogą zakupić dokładnie taką ilość produktu, jaka jest im potrzebna. Dodatkowo produkty na wagę mają niższą cenę niż te oferowane w opakowaniach, dzięki czemu jeszcze więcej klientów będzie mogło spróbować nagradzanych wegańskich smaków – mówi Sylwester Mroczek, Manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych Carrefour Polska.

Bezmięsne wędliny na wagę

W ofercie Carrefoura pojawi się sześć roślinnych zamienników wędlin od Bezmięsnego dostępnych na wagę: Bezmięsne Pepperoni, Bezmięsna Szynka Czosnkowa, Bezmięsne Salami, Bezmięsna Suszona, Bezmięsne Salami Picante oraz Bezmięsne Chorizo. Każda pozycja charakteryzuje się wysoką zawartością białka (od 21 do 28 g na 100g produktu) i błonnika, przy jednocześnie niskiej zawartości tłuszczu. Bezmięsne wędliny nie zawierają wzmacniaczy smaku, sztucznych barwników, konserwantów ani oleju palmowego. Przy ich produkcji nie wykorzystuje się żadnych składników odzwierzęcych, ale można je wykorzystywać w kuchni tak samo jak mięso, czyli smażyć, grillować, piec, mrozić oraz spożywać na surowo.

Zrównoważony rozwój

Współpraca z marką Bezmięsny jest kolejnym przejawem działań Carrefour w ramach globalnej strategii transformacji żywieniowej oraz zrównoważonego rozwoju. Sieć od lat rozszerza ofertę produktów wegetariańskich, wegańskich i BIO nie tylko z asortymentu spożywczego, ale i kosmetycznego czy chemii domowej. Produkty takie są łatwo dostępne w wyznaczonych strefach Bio i Zdrowa Półka.

Z kolei w celu ograniczenia marnowania żywienia Carrefour m.in. stworzył specjalne strefy z produktami o krótkim terminie przydatności, które będą przeceniane nawet o 90%. Sieć także systematycznie ogranicza masę opakowań produktów własnych oraz rozbudowuje asortyment sprzedawany w opakowaniach wielorazowych. Między innymi dzięki tym rozwiązaniom Grupa Carrefour planuje osiągnąć neutralność klimatyczną do 2040 roku.

Źródło: inf. pras.