Carrefour chroni naturę i bioróżnorodność. Firma podpisała Call to Action organizowany przez koalicję Business for Nature

3 sierpnia 2020

Dotyczy firmy: Carrefour Polska,

Carrefour Polska podpisał Call to Action organizowany przez globalną koalicję Business for Nature. Koalicja ma na celu ochronę natury i bioróżnorodności i skierowana jest do firm z całego świata.

We wtorek 28 lipca br. Carrefour podpisał się pod inicjatywą Call to Action, dołączając tym samym do międzynarodowego grona firm, które deklarują, że ochrona natury i bioróżnorodności jest dla nich ważna, a tym samym wzywają do ambitnych działań w tym zakresie. Inicjatywa ta popierana jest przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które jest jej członkiem.

– Przystąpienie do Koalicji Business for Nature jest kolejnym przejawem zaangażowania Carrefour dla środowiska – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat włączamy się w szereg inicjatyw dla dobra planety oraz realizujemy własne projekty w zakresie ochrony środowiska. Zdrowe społeczeństwo opiera się w dużej mierze na naturze, a ingerencja człowieka w ekosystemy narusza bioróżnorodność. Biznes może odegrać ogromną rolę w odwróceniu tej tendencji, dlatego też cieszymy się z możliwości przyłączenie do tej inicjatywy – dodaje Barbara Kowalska.

Carrefour Polska jako firma odpowiedzialna społecznie i wrażliwa na problemy środowiska stale rozwija działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, wpływając na zmniejszanie śladu węglowego, czy redukując ilość zużywanego plastiku. Filarem strategii CSR-owej biznesu sieci jest program „STOP Marnotrawstwu”, który dotyczy zarówno walki z marnowaniem żywności, jak i zrównoważonego korzystania z opakowań oraz zagospodarowania odpadów z nich powstających. Ważnym elementem polityki CSR sieci jest również praca nad zmniejszaniem ilości wytwarzanego śladu węglowego w produktach oferowanych w sklepach. W 2020 roku Carrefour ogłosił kolejny cel w redukcji zmniejszania śladu węglowego. Sieć dąży do ograniczenia gazów cieplarnianych emitowanych ze sklepów i środków transportu o 40% do 2025 r. oraz o 70% do 2050 r., w porównaniu do poziomów z 2010 r.

źródło: mat.pras.