Biznes we współpracy na rzecz DZIECI

21 marca 2018

Trudne warunki materialne, wykluczenie społeczne, ubóstwo i głód wciąż należą do codzienności milionów ludzi na całym świecie, w tym dzieci. Poprawa ich bytu wymaga interwencji i współpracy. Szczególną rolę w tym zadaniu może odegrać odpowiedzialny biznes. Przestrzenią do dyskusji na temat tego, jak pomagać, będą 7. Targi CSR organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, których patronem i wystawcą jest UNICEF Polska.

„Biznes we współpracy” to hasło siódmej edycji Targów CSR, czyli największego w Polsce wydarzenia poświęconego społecznej odpowiedzialności i zrównoważonemu rozwojowi. Te dwa zagadnienia są kluczowe w kontekście debaty o inicjatywach pomocowych. To właśnie zaangażowany społecznie biznes, budujący wartość dla swoich interesariuszy może być jednocześnie aktywny i skuteczny we współpracy na rzecz potrzebujących. O różnych formach wsparcia, projektach i możliwościach współpracy dowiedzą się zwiedzający Targi 12 kwietnia br. na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie (WSTĘP WOLNY; godz. 9-17).

Odwiedź stronę Targów CSR >>

Pomoc najmłodszym

Wyzwania w zakresie wsparcia dzieci i młodzieży na całym świecie zidentyfikowali autorzy raportu „W trosce o przyszłe pokolenia. Dzieci w krajach bogatych w kontekście Celów Zrównoważonego Rozwoju” Centrum Badawczego UNICEF – Innocenti. Dane zawarte w publikacji dowodzą, że nawet w krajach bogatych konieczne są działania służące poprawie sytuacji materialnej najmłodszych – co piąte dziecko bowiem żyje w ubóstwie, a co ósme doświadcza braku bezpieczeństwa żywnościowego.

UNICEF to organizacja godna zaufania. Jako Ambasador Dobrej Woli byłem w zniszczonej wojną Syrii i widziałem, jak fantastyczną pracę wykonuje UNICEF oraz jak realnie zmienia na lepsze życie dzieci. Warto, aby świat biznesu angażował się we współpracę z UNICEF, bo dzięki temu obie strony odnoszą korzyści: firmy wzmacniają swój wizerunek i we współpracy z UNICEF mogą wypełniać misję ratowania zdrowia i życia dzieci – mówi Robert Korzeniowski, Ambasador Dobrej Woli UNICEF, gość specjalny 7. Targów CSR.

Wsparcie edukacji dzieci i młodzieży

Ważnym i potrzebnym obszarem działań sektora na rzecz dzieci i młodzieży jest wsparcie ich edukacji i umożliwienie rozwoju pasji. Prowadzone są projekty, które mogą w przyszłości zaowocować lepszymi wynikami w nauce, zdrowym rozwojem dzieci, a często też ułatwić im start w dorosłość, szczególnie jeśli pochodzą ze środowisk zagrożonych wykluczeniem.

Podczas 7. Targów CSR swoje działania zaprezentuje około 70 wystawców, z których wielu realizuje projekty skierowane do dzieci i młodzieży. Przykładowe wystawca ABC Czepczyński przedstawi założenia autorskiego projektu edukacji ekonomicznej – ABC Ekonomii, a firma Henkel zaprosi małych naukowców do poznania projektów „Eko-Odkrywcy” i „Świat Młodych Badaczy”. Grupa Adamed zaprezentuje, z kolei, program stypendialny ADAMED SmartUP wspierający najzdolniejszą polską młodzież. Natomiast Carrefour Polska, który w odpowiedzi na wyniki badań, wskazujących na coraz większy odsetek dzieci z nadwagą w Polsce, realizuje m.in. warsztaty z zakresu edukacji żywieniowej najmłodszych, przedstawi program badawczo-edukacyjny „ABC Zdrowego Żywienia”.

Dodatkowo przez cały czas trwania Targów będzie działała, przygotowana we współpracy z  „Nauka jest fajna”, strefa dzieci, w której najmłodsi goście wydarzenia będą mogli  dowiedzieć się jak robić ciekawe eksperymenty naukowe – korzystając z tego, co znajdą w domu, w bezpieczny sposób.

Więcej o atrakcjach planowanych w ramach Targów CSR >>

Targi odpowiedzialnego biznesu

Włączenie firm w proces rozwiązywanie współczesnych problemów, dotyczących również poprawy jakości życia dzieci i młodzieży, pozwala na wzmocnienie kompetencji i know-how partnerstw. Rozwija międzysektorową współpracę, a więc wpisuje się w ideę społecznej odpowiedzialności biznesu, zagadnienie, któremu poświęcone są 7. Targi CSR, organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Na Targach spotkają się przedstawiciele różnych sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych, środowiska akademickiego. Wydarzenie to unikalne miejsce do zdobycia wiedzy, wymiany doświadczeń, nawiązania współpracy, a więc także rozwoju i wsparcia pomysłów, inicjatyw kierowanych do dzieci i młodzieży. Obok działalności UNICEF prezentowanej na targach, zwiedzający będę mogli zapoznać się z aktywnościami innych wystawców podejmowanymi w tym zakresie. Te inicjatywy polecam szczególnie, bo jakkolwiek banalnie to zabrzmi, ich wybory i postawy będą kształtować naszą przyszłość – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Targi CSR to największe wydarzenie CSR-owe w Polsce. Organizowane jest od 2005 roku, co dwa lata, przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Celem wydarzenia jest prezentacja działań i praktyk firm społecznie odpowiedzialnych, a także usług oferowanych w tym zakresie. Podczas 7. edycji wydarzenia w 2018 roku organizatorzy spodziewają się około 70 wystawców i 2000 zwiedzających.

Więcej informacji o wydarzeniu:

Partnerzy i patroni 7. Targów CSR

Organizator: Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Partner Główny: Siemens Polska

Partner: Ergo Hestia, Jeronimo Martins Polska, Polpharma

Patroni Honorowi: CSR Europe, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy

Partner medialny: Rzeczpospolita

Patroni: Business Centre Club, Federacja Konsumentów, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Pracodawca Godny Zaufania, Program Przedsiębiorstwo Fair Play, Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza, UNICEF

Patroni medialni: Polityka, PAP Biznes, Clear Channel Poland, Harvard Business Review Polska, Kompendium CSR, Benefit, Energia i Recykling, My Company Polska, SEMESTR – magazyn studentów, Be.Navigator, Kampaniespoleczne.pl, NGO.pl, PRoto.pl