Biedronka usunęła jaja klatkowe już z ponad 1100 sklepów

6 lipca 2021

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska,

Biedronka eliminuje jaja klatkowe z oferty w kolejnych sklepach na terenie kraju. Od lipca już jedna trzecia placówek sieci sprzedaje tylko jaja świeże oznaczone cyframi 0,1,2. Kolejne placówki przestaną oferować jaja klatkowe od września, a ostatnie z końcem 2021 roku. Tym samym Biedronka robi kolejny krok w procesie eliminacji świeżych jaj klatkowych z oferty.

Biedronka, należąca do Jeronimo Martins Polska, ogłosiła, że zaprzestanie sprzedaży świeżych jaj klatkowych do końca 2021 roku. Pierwszym regionem, który zrezygnował z jaj oznaczonych symbolem „3” z początkiem tego roku, był ten obejmujący Warszawę. Od lipca br. dołączają kolejne regiony sieci, obsługiwane przez centra dystrybucyjne w Brzegu, Mszczonowie, Sieradzu, Krakowie i Sosnowcu. Łącznie jest to już ponad 1100 sklepów z szyldem Biedronka.

1 września br. zaprzestanie sprzedaży jaj klatkowych kolejne 1000 placówek Biedronki, zaopatrywanych przez centra dystrybucyjne w Grudziądzu, Kostrzynie, Gdańsku, Rudzie Śląskiej i Gorzowie Wielkopolskim.

– Ogłoszony przez nas proces odchodzenia od sprzedaży świeżych jaj klatkowych postępuje zgodnie z założonym przez nas planem. Co więcej, rezygnacja z jaj „trójek” zakończy się w Biedronce na długo przed rozważanym przez instytucje unijne terminem – mówi Marcin Domański dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

Chowy alternatywne (oznaczone kodami „0”„1”, „2”) cechuje:

  • możliwość swobodnego poruszania się kur, co pozytywnie wpływa na samopoczucie, kondycję i zachowanie się ptaków;
  • kury zaspokajają swoje naturalne potrzeby takie jak trzepotanie skrzydłami czy grzebanie w podłożu;
  • swobodny dostęp do wybiegu na świeżym powietrzu (0 – chów ekologiczny i 1 – wolno wybiegowy).

*W niektórych sklepach mogą znajdować się ostatnie opakowania jaj „3”, które sieć wyprzedaje, by nie kierować ich do likwidacji.

Źródło: inf. pras.