Biedronka i Legia Warszawa uczą dzieci, jak żyć zdrowo

28 października 2019

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska,

Legia Warszawa jest jedynym polskim i jednym z siedmiu europejskich klubów, który dołączył do programu edukacyjnego „Celuj w zdrowie”. Z zaproszenia Fundacji Legii do akcji propagującej sportowy tryb życia i właściwy sposób odżywiania skorzysta 260 dzieci z czterech warszawskich szkół podstawowych, w wieku 9-10 lat. Partnerem programu jest sieć Biedronka, należąca do Jeronimo Martins Polska.

Inauguracja programu z udziałem piłkarzy Legii Warszawa: Pawła Stolarskiego i Mateusza Wieteski, odbyła się w Klubie Biznesowym na Stadionie Legii we wtorek, 22 października. Przy ul. Łazienkowskiej 3 młodzi uczestnicy programu podpisali indywidualne kontrakty. Znalazły się w nich postanowienia dotyczące odżywiania i aktywności fizycznej na najbliższe miesiące.
Program „Celuj w zdrowie” zakłada udział w ćwiczeniach ruchowych oraz 11 zajęć tematycznych, m.in. wizytę w Filtrach Warszawskich poprzedzoną dodatkową lekcją na temat wody, wspólne ćwiczenia z rodzicami w klubach fitness należących do partnera programu Zdrofit, naukę czytania etykiet produktów podczas wizyt w sklepach Biedronka, wypracowanie zdrowych nawyków żywieniowych i kompletowanie posiłków. Waga i wzrost uczestniczących dzieci zostaną sprawdzone na początku i na zakończenie programu, które planowane jest na kwiecień 2020 roku.

– „Celuj w Zdrowie” to bezprecedensowy program realizowany przy polskim klubie, którego beneficjentami będą setki dzieci z czterech warszawskich szkół podstawowych ze Śródmieścia, Woli i Pragi. Wyróżnia go systematyczna praca z dziećmi przez 20 tygodni oraz zaangażowanie rodziców i nauczycieli, którzy wzięli udział w specjalnym szkoleniu. Mam nadzieję, że dzięki wsparciu piłkarzy Legii nasi uczestnicy będą jeszcze mocniej zmobilizowani do osiągania własnych celów. Inauguracja programu nie przypadkiem odbywa się w październiku. To miesiąc, w którym przypada Światowy Dzień Walki z Otyłością. Jako Fundacja Legii prowadzimy i wspieramy zarówno inicjatywy dobroczynne, jak i prowadzimy programy łączące edukację i sport, które dają długofalowe, pozytywne rezultaty” – mówi Paweł Aleksandrowicz z Fundacji Legii.

Uczniowie mają zaplanowane również zajęcia praktyczne. Na przykład podczas wizyt w sklepach sieci Biedronka poznają m.in. składy i wartość odżywczą produktów z poszczególnych pięter piramidy zdrowego żywienia.

– Jesteśmy odpowiedzialni za wartość odżywczą produktów, które oferujemy w naszych sklepach, ze szczególnym wskazaniem na produkty marki własnej. Co za tym idzie, czujemy się współodpowiedzialni również za dietę naszych klientów. W Biedronce chcemy pomagać rodzicom i dzieciom w układaniu smacznej, zbilansowanej diety oraz proponować uczniom produkty, które mają odpowiednie walory odżywcze – mówi dr inż. Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka.

Współfinansowany ze środków Fundacji UEFA program „Celuj w Zdrowie” będzie realizowany w tym samym czasie w siedmiu europejskich klubach piłkarskich. Oprócz Legii będą to: Chelsea FC, Feyenoord Rotterdam, Club Brugge, Szachtar Donieck, Brentford FC i Hapoel Tel Awiw. Autorem programu jest European Football for Development Network (EFDN), której członkiem jest Fundacja Legii. Partnerem merytorycznym w zakresie dostosowania treści do standardów w Polsce jest Fundacja Instytutu Matki i Dziecka.

Źródło: mat. pras.