Bank BNP Paribas jeszcze bardziej dostępny

22 września 2022

Dotyczy firmy: BNP Paribas Bank Polska,

Bank BNP Paribas dba o dostępność swoich produktów i usług dla osób z niepełnosprawnościami, również niesłyszących. Międzynarodowy Tydzień Głuchych i Języka Migowego jest dla banku okazją do przypomnienia o tym, że każdy klient/ka ma takie same prawa i potrzeby.

Międzynarodowy Tydzień Głuchych i Języka Migowego jest obchodzony corocznie, zawsze w ostatnim pełnym tygodniu września.

– Bank BNP Paribas nieprzerwanie szuka narzędzi ułatwiających wszystkim osobom korzystającym z naszej bankowości bezpieczny i komfortowy dostęp do każdej usługi. Jesteśmy przy tym otwarci na innowacje. Dwa lata temu dzięki kreatywnemu połączeniu nowoczesnej technologii wideo oraz profesjonalnych tłumaczy polskiego języka migowego z firmy MIGAM, uruchomiliśmy usługę tłumaczenia migowego online. Do tej pory już niemal 900 osób skorzystało z tej możliwości. Jako pierwsi na świecie stworzyliśmy też możliwość zapisywanie się poprzez aplikację Booksy na spotkanie w języku migowym w wybranym centrum Klienta – mówi Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w Banku BNP Paribas.

Obecnie we wszystkich centrach Klienta Banku BNP Paribas osoby Głuche mają możliwość wyboru obsługi z wykorzystaniem opcji tłumacza języka migowego online. Usługa ta dostępna jest również w kontakcie z infolinią banku.

Klient/ka Banku BNP Paribas, za pośrednictwem aplikacji zainstalowanej na swoim smartphonie lub dostępnej w każdym oddziale na tablecie, automatycznie łączy się z doradcą języka migowego. Za jego pośrednictwem ma możliwość poznania oferty banku oraz zadania pytań. Dodatkowo obecni i potencjalni Klienci Głusi mogą zamówić wzory dokumentów, gdzie treści nagrane są w polskim języku migowym. Bank rozwija też inne ułatwienia dla osób głuchych. W 95 centrach funkcjonują pętle indukcyjne, czyli systemy wspomagania słuchu, umożliwiające osobie niedosłyszącej odbiór czystego i wyraźnego dźwięku poprzez cewkę telefoniczną (ma ją niemal każdy aparat słuchowy). Liczba centrów wyposażonych w pętlę stale rośnie.

Bank stara się systematycznie ułatwiać dostęp do swoich usług i produktów nie tylko osobom głuchym, ale też tym z niepełnosprawnościami, starszym czy rodzicom z dziećmi. Oddziały są łatwo dostępne pod względem architektonicznym. Poświadczają to certyfikaty „Obiekt bez barier”, które otrzymało blisko 100 centrów Klienta. Bank oferuje też rozwiązania dla osób niedowidzących, takich jak wzory dokumentów w formie nagrań, wydruku powiększonego lub wydruku w alfabecie Braille’a.

Źródło: inf. pras.