Auchan świętuje 25 lat obecności w Polsce spoglądając w przyszłość

21 kwietnia 2021

Dotyczy firmy: _do_sprawdzenia,

Auchan Retail Polska obchodzi 25-lecie obecności na polskim rynku. Auchan to firma, w której DNA wpisany jest ciągły rozwój. Motorem napędowym zmian są pojawiające się trendy, zmieniające się oczekiwania konsumentów, a także inne zmiany o charakterze gospodarczym, technologicznym oraz społecznym.

Sieć wielokanałowa

Auchan od 25 lat  na bieżąco śledzi trendy, skupia się na zmianach postaw konsumentów – tak, by skutecznie i z wyprzedzeniem reagować na ich potrzeby. Dziś Auchan Retail Polska to 116 punktów sprzedaży – hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych (Moje Auchan) i typu convenience store (Easy Auchan na stacjach bp) oraz sprzedaż e-commerce Auchan Direct.pl.

  • 25-lecie działalności na polskim rynku Auchan w liczbach :
  • ponad 8 miliardów złotych – to łączna wartość inwestycji w Polsce, nie tylko w centra handlowe, ale również w lokalne drogi i wiadukty
  • 20 tysięcy miejsc pracy – bezpośrednio i drugie tyle pośrednio w firmach obsługujących centra handlowe
  • 150 milionów paragonów w roku
  • 2 200 dostawców produktów – w tym 960 polskich dostawców
  • 2 000 dostawców usług
  • ponad 64 milionów złotych przeznaczonych na darowizny
  • 95% pracowników to akcjonariusze przedsiębiorstwa

W centrum naszej działalności zawsze stawiamy ludzi, a nasi współpracownicy to największa wartość naszej firmy – mówi Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska. Zwłaszcza w tym trudnym, bezprecedensowym czasie pandemii, zawsze są na pierwszej linii w naszych sklepach i w logistyce, zapewniając codzienne zaopatrzenie sklepów i doskonałą obsługę klientów. To oni są prawdziwymi cichymi bohaterami, którym należy się ogromne uznanie, szacunek i wdzięczność z naszej strony.

Wśród blisko 20 tysięcy współpracowników 90% spośród nich jest zatrudnionych na umowę o pracę na czas nieokreślony, a ponad 80% ma umowy na pełen etat. Ponad 60% managerów firmy to kobiety!
25-latkowie – Auchan i konsumenci

Auchan to firma, w której DNA wpisany jest ciągły rozwój. Motorem napędowym zmian są pojawiające się trendy, zmieniające się oczekiwania konsumentów, a także inne zmiany o charakterze gospodarczym, technologicznym oraz społecznym.

25 lat temu, gdy otwieraliśmy nasz pierwszy sklep w Piasecznie wiedzieliśmy, że rynek polski ma ogromny potencjał. Kluczem do jego zrozumienia od zawsze byli konsumenci – klienci naszych sklepów – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki/Klienta/ Data/Digital/IT/Projektów Auchan Retail Polska. Właśnie dlatego badanie, które zdecydowaliśmy się teraz zlecić przeprowadzone zostało przez firmę badawczą Maison&Partners wśród konsumentów – dwóch różnych grup. Pierwsza to rówieśnicy Auchan w Polsce, czyli dzisiejsi 25-latkowie, przedstawiciele Generacji Z. Druga, to ich rodzice, czyli ci, którzy w chwili naszego wejścia na rynek mieli po 25-lat. Można powiedzieć, że razem z Auchan przemierzyli ten czas wielu rynkowych zmian i ewolucji trendów konsumenckich. Ciekawi byliśmy, jak bardzo, patrząc w przyszłość, każdej z tych grup jest „po drodze” z Auchan. Cieszy nas, że (pomimo oczywistych różnic) obie te grupy okazały się być otwarte na przyjęte przez nas strategiczne kierunki rozwoju i wysoko cenią sobie proponowane przez nas już dziś rozwiązania. W dużej mierze podzielają także wartości, którymi kieruje się Auchan w swoich działaniach – ważna jest dla nich troska o środowisko naturalne i wrażliwość społeczna okazywana przez firmę.

Zrównoważona i unikalna oferta dopasowana do potrzeb

Jednym z głównych założeń projektu Auchan 2022 jest promowanie tego co dobre, zdrowe i lokalne. Wpisuje się to w obserwowane trendy konsumenckie, w tym zmiany stylu życia i nawyków żywieniowych.

Jak wynika z przeprowadzonego badania, zarówno osoby z Generacji Z, jak i ich rodzice oczekują od sklepu, by oferta była szeroka i urozmaicona (GenZ: 87%, rodzice: 94%) oraz aby zawierała produkty ekologiczne (GenZ: 74%, rodzice: 82%). Respondenci zwracają także uwagę na współpracę z lokalnymi dostawcami (GenZ: 84%, rodzice: 95%) oraz traktowanie ich w sposób uczciwy i etyczny (GenZ: 87%, rodzice: 98%). Około trzy czwarte respondentów oczekuje od sklepu działań na rzecz dobrostanu zwierząt (GenZ: 71%, rodzice: 73%).
Odpowiedzią na nowe trendy i oczekiwania konsumentów było m.in. wprowadzenie przez sieć marki własnej „Pewni Dobrego”. Jej oferta produktowa oparta jest na odpowiedzialnym partnerstwie współpracy ze starannie wybranymi lokalnymi producentami żywności, łączącymi tradycyjne metody hodowli i upraw z innowacyjnymi rozwiązaniami. „Pewni Dobrego” to obecnie ponad 250 produktów z doskonałym składem, a wśród nich pozycje unikatowe na skalę krajową i europejską, jak np. łosoś jurajski. Wszystkie produkty pod szyldem marki wytwarzane są w trosce o dobrostan zwierząt hodowlanych. Sieć pracuje także nad tym aby wszystkie opakowania marki nadawały się do recyklingu.

Polskie produkty promowane są także w ramach akcji „Kupuj polskie”. Obecnie oferta Auchan obejmuje około 20 000 takich produktów, pochodzących od 960 polskich producentów.

Na rzecz Planety i lokalnych społeczności – różne wymiary zaangażowania

Zgodnie z wynikami badania, zarówno przedstawiciele Generacji Z, jak i ich rodzice oczekują, że sklep, w którym robią codzienne zakupy będzie troszczył się o środowisko naturalne i prowadził swoją działalność biznesową w sposób zrównoważony. Respondenci szczególną wagę przywiązują do niemarnowania żywności (GenZ: 80%, rodzice: 92%), ale także ograniczania zużycia plastiku, wody i energii.
Auchan wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Walkę z niemarnowaniem żywności firma prowadzi obecnie w ramach 3 projektów. W każdym ze sklepów sieci, w specjalnie oznakowanych strefach „Ratujemy – nie marnujemy”, w których produkty z krótkim terminem przydatności oferowane są z 50% rabatem.

Od 2014 r. corocznie każdy ze sklepów przekazuje także żywność Federacji Polskich Banków Żywności. W ramach tej współpracy w 2020 roku sklepy Auchan przekazały blisko 1 230 ton żywności, co przełożyło się na 2 miliony 460 tysięcy posiłków dla potrzebujących.
Kolejną inicjatywą w tym obszarze jest partnerstwo sieci z aplikacją Too Good To Go, poprzez którą klienci mogą zamawiać specjalne paczki zawierające pełnowartościowe i atrakcyjne cenowo produkty o krótkich terminach przydatności.
Wszystkie te działania w samym tylko roku 2020 pozwoliły firmie na ograniczenie strat żywności w stosunku do roku poprzedzającego aż o 474 tony!

  • Wśród zobowiązań Auchan Retail Polska podjętych do roku 2022 znalazły się:
    Promowanie dobrego jedzenia: 100% produktów marki własnej sieci oznaczonych będzie etykietą spożywczą Nutriscore; sukcesywnie wprowadzane będą też kolejne produkty marki „Pewni Dobrego”, wytwarzane z poszanowaniem warunków pracy, środowiska naturalnego oraz dobrostanu zwierząt
  •  Walka z marnotrawstwem i użyciem plastiku: 100% opakowań marki własnej Auchan będzie się nadawało do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania; zniesione zostaną opakowania plastikowe działów: piekarnia, cukiernia, mięso, wędliny, sery, ryby oraz owoców i warzyw w samoobsłudze
  •  Zmniejszenie śladu węglowego: 50% energii elektrycznej w sklepach pochodzić będzie ze źródeł odnawialnych; o 25% zmniejszona zostanie konsumpcja energii elektrycznej w sklepach; o 20% zredukowana zostanie emisja dwutlenku węgla związana z transportem towarów.

Włączając się w życie lokalnych społeczności, Auchan realizuje społeczne projekty poprzez Fundację Auchan na rzecz młodzieży. Jej misją jest dawanie dzieciom i młodzieży środków do tego, by żyć lepiej, cieszyć się lepszym zdrowiem, być aktywnym, zdrowo się odżywiać i dbać o siebie. Fundacja współpracuje z lokalnymi stowarzyszeniami i fundacjami, z którymi od początku swojego działania zrealizowała prawie 100 projektów o różnym zasięgu. Wszystkie zostały zainicjowane przez pracowników Auchan. Stała współpraca prowadzona jest między innymi ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce, PCK czy PAH.

Więcej informacji na temat społecznego zaangażowania Auchan: raport CSR Auchan.

źródło: mat. pras.