Atrium European Real Estate wdraża program oszczędności w centrach handlowych

24 kwietnia 2009

Atrium European Real Estate, właściciel sieci centrów handlowych, planuje wprowadzenie programu oszczędności w należących do niego obiektach w Polsce. Celem programu jest zmniejszenie zużycia mediów o 20 proc. w skali roku. Plan jest częścią strategii firmy, której istotnym elementem jest minimalizowanie niekorzystnego wpływu na środowisko.

Program oszczędności zainicjowany przez Zarząd Atrium European Real Estate to kolejny krok na drodze do realizacji strategii firmy, do której ochrona środowiska i edukacja ekologiczna zostały wpisane w ubiegłym roku. Celem programu jest ograniczenie niekorzystnego wpływu centrów handlowych na klimat poprzez redukcję zużycia prądu, gazu i wody oraz zmniejszenie częstotliwości wywozu odpadów w każdym obiekcie. Dzięki konkretnym działaniom firma planuje zaoszczędzić na eksploatacji mediów 20 proc. w skali roku.

Wdrożenie programu oszczędności to kolejny krok w kierunku zwiększenia odpowiedzialności firmy za stan środowiska w miejscach, w których funkcjonujemy. W październiku ubiegłego roku zainaugurowaliśmy edukacyjny program „Centrum z Klimatem” – pierwszy długofalowy projekt ekologiczny w Polsce powstały z myślą o sieci centrów handlowych. Jego podstawą jest tzw. „mała” ekologia, czyli przekonanie, że każdy z nas – klientów, najemców, pracowników centrum – ma wpływ na klimat. Działania, które teraz podejmujemy, prowadzone będą na znacznie większą skalę. Chcemy bowiem nie tylko edukować i namawiać do proekologicznych zachowań, ale również sami realnie oddziaływać na środowisko – mówi Sylwia Wiszowata-Łazarz, Dyrektor Marketingu w Manhattan Real Estate Management, spółce zarządzającej centrami handlowymi należącymi do Atrium European Real Estate.

Pierwsze wyniki programu oszczędności mają być znane już w maju tego roku.