Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Kanadyjski magazyn, a zarazem firma badawcza Corporate Knights ogłosiła podczas Światowego Szczytu Ekonomicznego w Davos swój doroczny ranking „100 Najbardziej zrównoważonych korporacji”. Organizacje zostało wyłonionych z puli spółek notowanych na giełdzie – każda z nich została oceniona na podstawie publicznie dostępnych informacji, biorąc pod uwagę wskaźniki środowiskowe, społeczne i dotyczące zarządzania. Firmy, które znalazły się w najlepszej setce Global 100 obejmują wszystkie sektory gospodarki.
W dorocznym raporcie organizacja Sustainability bada kluczowe globalne trendy, które wpływają na proces przechodzenia biznesu w kierunku bardziej zrównoważonych rozwiązań. Chociaż, jak podkreślają autorzy, wyzwań na drodze do rozwoju zrównoważonego jest wiele – co może zniechęcać, można także dostrzec zjawiska napawające optymizmem.
Pod koniec 2018 roku World Economic Forum (Światowe Forum ekonomiczne) opublikowało doroczny Global Gender Gap Report, czyli raport na temat równości płci w minionym roku. Jak wskazują wyniki badania w roku 2018 luka/nierówności między płciami wyniosła 68% uwzględniając cztery kluczowe obszary jak: możliwości ekonomiczne; upodmiotowienie polityczne; wykształcenie; zdrowie. To niewielka poprawa w stosunku do roku 2017. Przy obecnym tempie zmian dane sugerują, że upłynie 108 lat, aby zamknąć całkowitą lukę między płciami i 202 lata, aby doprowadzić do równości szans w miejscu pracy.
CSR Risk Check to skierowane do firm i ich dostawców inwestujących w krajach rozwijających się. Narzędzie umożliwia firmom odkrywanie i ocenę potencjalnych zagrożeń wynikających w prowadzenia działań na rynkach wschodzacych, takich jak nieodpowiednie warunki pracy, naruszenia praw do ziemi lub negatywny wpływ na środowisko w całym łańcuchu dostaw. Pomaga to firmom lepiej przygotować się do planowanych działań i nadchodzących inwestycji. CSR Risk Check opracowała holenderska organizacja MVO Nederland. Narzedzie dostępne jest w języku angielskim, holenderskim i od niedawna też po niemiecku.
Blisko trzy czwarte (72%) Polaków sądzi, że marki odzieżowe powinny brać odpowiedzialność za całość swojego łańcucha dostaw oraz zapewnić, by ich ubrania produkowane były w sposób przyjazny dla środowiska. Jak wynika z najnowszego badania opinii, dwie na dziesięć osób (21%) uważa, że branża modowa informuje konsumentów o wpływie procesu produkcji odzieży na środowisko naturalne i na ludzi. Badanie przeprowadzone przez firmę Ipsos MORI na zlecenie Changing Markets Foundation oraz Clean Clothes Campaign, wykazało, że siedmiu na dziesięciu Polaków (72%) uważa, że marki odzieżowe powinny przedstawiać informacje o swoich ekologicznych zobowiązaniach, zaś blisko połowa (47%) nie zdecydowałaby się na zakup od marki, która jest kojarzona z zanieczyszczaniem środowiska w wyniku swojego procesu produkcji.
Wybierz rok
Wybierz miesiąc