10 lat partnerstwa UNICEF i Pampers – obchody podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos

25 stycznia 2016

Dotyczy firmy: Carrefour Polska, P&G,

Pampers i UNICEF obchodzą 10-lecie współpracy podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) w Davos. W trakcie panelu dyskusyjnego przedstawiciele Pampers, należącej do Procter & Gamble wiodącej marki pieluszek oraz organizacji UNICEF zaprezentowali rezultaty prowadzonego w ramach tego partnerstwa programu „paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, w szczególności jego ewolucję oraz jego znaczenie dla nowego pokolenia rodziców. Do walki z tężcem przyczyniła się także polska edycja programu realizowanego z sukcesem przez lokalne oddziały Procter & Gamble oraz UNICEF.

Partnerstwo pomiędzy Pampers i UNICEF w znaczący sposób wpłynęło na profilaktykę tężca u noworodków i ich matek. Prowadzony w ramach tej współpracy program „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” przyczynił się do wyeliminowania tej śmiertelnej choroby w 17 krajach*, ratując dzięki temu życie 500 tys. noworodków oraz obejmując ochroną 100 mln kobiet i ich dzieci. Realizowany także w Polsce, podczas wszystkich edycji pozwolił zebrać fundusze na zakup ponad 15 milionów szczepionek.

Długotrwały wpływ wieloletniego partnerstwa marki Pampers i UNICEF-u na problem profilaktyki tężca jest imponujący. Z jednej strony nasza kampania opiera się na prostym, niezmiennym od 10 lat mechanizmie „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka ”. Z drugiej strony, staraliśmy się zrozumieć i uwzględnić zmieniające się potrzeby i oczekiwania współczesnych rodziców, nadając partnerstwu Pampers i UNICEF formę, która jeszcze lepiej zwraca uwagę na problem, angażuje i zachęca do działania” – powiedział Gary Coombe, prezes P&G w Europie. Będziemy kontynuować i rozwijać nasze programy z UNICEF, aby chronić dzieci na całym świecie przed tą śmiertelną chorobą”.

Kampania „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka ” łączy w sobie 2 elementy, niezbędne dla profilaktyki tężca u matek i noworodków – zbieranie funduszy i nadanie rozgłosu kampanii. Pomimo imponujących rezultatów, przed organizatorami stoi jeszcze wiele wyzwań. Choroba ta nadal zagraża życiu 71 mln kobiet i noworodków.

Dzięki partnerstwu marki Pampers i UNICEF udało się znacząco zwiększyć wiedzę na temat tężca matek i noworodków oraz wywrzeć realny wpływ na życie milionów osób” – dodał Gerard Bocquenet, dyrektor ds. fundraisingu i partnerstwa w UNICEF. „Jesteśmy świadomi zaangażowania i nakładów jakie nas czekają. Jednak możemy i musimy zwiększyć nasze wysiłki na rzecz wyeliminowania tej choroby w pozostałych 21 krajach, w których powszechnym problemem wciąż jest brak  dostępu  do ratujących życie zabiegów medycznych, takich jak szczepienia przeciwko tężcowi dla matek i noworodków”.

Panel dyskusyjny był prowadzony przez Sir Martina Sorrella, dyrektora generalnego międzynarodowej grupy agencji marketingowych, spółki WPP:Żyjemy w czasach, w których firmy i marki zobowiązane są do wywierania pozytywnego wpływu na życie społeczeństwa. Dobre praktyki do niedawna były jedynie dodatkiem do strategii biznesowej firmy. Dziś oczekuje się, że są jej integralną częścią. W tym kontekście partnerstwo pomiędzy organizacją pożytku publicznego a organizacją biznesową zyskuje nową wartość i znaczenie. Jesteśmy niezwykle dumni, że jako WPP, możemy być kojarzeni z kampanią „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, zorganizowaną przez Pampers oraz UNICEF. Bardzo doceniamy także fakt, że udało im się wywrzeć tak trwały i znaczący wpływ na życie wielu osób”.

Polski oddział P&G oraz UNICEF przez wszystkie dotychczasowe lata trwania programu bardzo aktywnie wspierały kampanię „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”. Istotnym elementem programu byli jej ambasadorzy, tacy jak Małgorzata Foremniak, Małgorzata Ostrowska-Królikowska, Karolina Malinowska czy Olivier Janiak.

Dużym sukcesem zakończyła się ostatnia edycja, podczas której zebrano fundusze na 2,2 mln szczepionek. Zachęcała konsumentów do aktywnego włączenia się w walkę z tężcem nie tylko poprzez zakup pieluszek Pampers, ale także poprzez zaangażowanie się w działania w mediach społecznościowych (obejrzenie i udostępnienie treści na profilach programu oraz publikacja i oznaczenie własnych, związanych z kampanią treści na tym profilu). Dodatkowe wsparcie dla kampanii było realizowane we współpracy z siecią Carrefour, gdzie nie tylko zakup pieluszek Pampers, ale także innych produktów P&G, wspierały gromadzenie funduszy na walkę z tężcem u noworodków i matek.