Wystartowała 14. edycja konkursu na najlepszy raport społeczny

22 czerwca 2020

Dotyczy firmy: Deloitte,

Raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności oraz zrównoważonego rozwoju mogą być zgłaszane do 14. edycji Konkursu Raporty Społeczne. Nabór odbywa się poprzez stronę raportyspoleczne.pl i potrwa do 6 sierpnia. Organizatorami konkursu jest Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.

Na stronie raportyspoleczne.pl dostępny jest już formularz do zgłaszania publikacji prezentujących niefinansowe dane o firmie, organizacji, instytucji, raportujących między innymi kwestie społeczne, środowiskowe, dotyczące ładu organizacyjnego. W tym roku odbędzie się już 14. edycji konkursu, organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte.

W konkursie przyznawane są nagrody główne m.in. w następujących kategoriach: najlepszy raport zintegrowany, najlepszy raport społeczny, najlepszy debiut, nagroda internautów, nagroda jury dziennikarzy. Jury może również zdecydować o wyróżnieniach. Kluczowymi kryteriami oceny zakwalifikowanych raportów są: kompletność, wiarygodność oraz kwestie związane z prezentacją i komunikacją publikacji.

– Docieranie z informacjami na temat danych niefinansowych do szerokiego grona interesariuszy wciąż jest wyzwaniem dla wielu firm. Pandemia pokazała jaskrawo wiele słabości naszej rzeczywistości społeczno-ekonomicznej uświadamiając także oczekiwania wobec biznesu: jego odpowiedzialność wobec pracowników i otoczenia: środowiska naturalnego i szerokiego grona interesariuszy. Tym cenniejsza wydaje się obecnie ta komunikacja, którą prezentują raporty społeczne/zrównoważonego rozwoju. Konkurs Raporty Społeczne stwarza ku temu doskonałą okazję: przypomnienia ich zawartości i zwiększenia dostępności dzięki zamieszczeniu w Bibliotece Raportów. Zachęcam więc do zgłaszania raportów do 14. edycji Konkursu Raporty Społeczne – mówi Marzena Strzelczak, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Bezpośredni link do zgłoszeń: raportyspoleczne.pl/konkurs

Do konkursu mogą zgłosić się wszystkie organizacje (m.in. przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, jednostki sektora finansów publicznych, jednostki administracji publicznej, szkoły wyższe) z siedzibą w Polsce, które wydały raporty w języku polskim obejmujące działania za rok 2019. Termin nadsyłania zgłoszeń trwa do 6 sierpnia 2020 roku. Udział w konkursie jest bezpłatny. Publikacje należy zgłaszać poprzez stronę raportyspoleczne.pl
Nadesłane raporty zostaną ocenione przez niezależne jury, które składa się ze specjalistów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych i CSR . Jak co roku, oprócz jury, również internauci będą mieli możliwość zagłosować na wybrane przez siebie raporty społeczne od połowy sierpnia przez miesiąc. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni w październiku podczas gali podsumowującej konkurs.

Coraz więcej organizacji chcąc być w zgodzie z trendami i odpowiadać na oczekiwania społeczne czy inwestorskie decyduje się na przedstawienie swojego wkładu we wzrost gospodarczy, rozwój społeczności lokalnych i zarządzanie wpływem na środowisko naturalne w formie raportu niefinansowego lub zintegrowanego. Co roku zauważamy ich wyższą jakość i rosnącą przydatność zarówno dla zewnętrznych interesariuszy, jak i dla wewnętrznych systemów zarządzania organizacją. Podczas poprzedniej edycji Konkursu mogliśmy zaobserwować jak firmy radziły sobie z ujawnieniami wymaganymi zmienioną ustawą o rachunkowości czy tymi związanymi z ryzykami klimatycznymi. Nadchodzące regulacje unijne dotyczące agendy klimatycznej i zrównoważonych finansów, a także z roku na rok rosnące oczekiwania regulatorów i inwestorów otwierają nowy rozdział w ujawnianiu informacji niefinansowych, a tym samym uwzględniania czynników ESG w procesach strategicznych i zarządczych w przedsiębiorstwach. Już teraz jesteśmy ciekawi jak polskie firmy przygotowują się na tę zmianę i przeformatowują swój sposób komunikowania z rynkiem – mówi Rafał Rudzki, Partner Associate w Deloitte Polska.

W konkursie Raporty Społeczne przyznawane są nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. To inicjatywa mająca na celu upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, skierowana do firm i organizacji publikujących raporty ze swojej aktywności w tych obszarach. Pierwsza edycja konkursu miała miejsce w 2007 roku. Organizatorami projektu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Deloitte.

Biblioteka raportów dostępna jest tutaj >>