Volkswagen zachęca do dialogu podczas targów IAA Mobility

5 września 2023

Dotyczy firmy: Volkswagen,

Podczas targów IAA Mobility w Monachium Volkswagen zaprezentuje swoją nową twarz. Miejska platforma marki będzie zorganizowana pod hasłem #OneFuture. Przy jego pomocy Volkswagen wyraża zaangażowanie m.in. w odpowiedzialność  korporacyjną. W trakcie imprezy będzie można zobaczyć wiele modeli, część po raz  pierwszy. W Open Space Volkswagena odbędą się koncerty, będą poruszane kwestie produktowe, społeczne i związane z mobilnością. 

– Każdy człowiek ma swoje możliwości, potrzeby i wizje. Ale mimo różnic wciąż coś nas łączy: przyszłość. Od nas zależy, jak ona będzie wyglądać. To główne przesłanie Volkswagena podczas IAA Mobility. Podsumowaliśmy je pod hashtagiem #OneFuture” – powiedziała Imelda Labbe, członkini zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialna za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażną.  

Projekt Open Space Volkswagena odzwierciedla przystępny charakter marki. Platforma została zbudowana w taki sposób, by nie było w niej żadnych barier. Zadbano o  system dotykowych pasków prowadzących, są także windy i rampy, przystosowane do wózków inwalidzkich. Personel posługuje się językiem migowym, a przy każdym z pojazdów znajduje się kod QR – odwiedzający mogą za jego pomocą wyświetlić informacje o samochodzie. Same eksponaty są prezentowane w taki sposób,  by dostęp do nich był możliwie łatwy. Na przykład materiały użyte do wykończenia wnętrz  samochodów zostały zintegrowane ze stoiskiem w taki sposób, aby odwiedzający mogli ich dotknąć i poczuć ich fakturę. Open Space Volkswagena został zaprojektowany w porozumieniu z Niemiecką Federacją Niewidomych, społecznością osób z upośledzeniem słuchu oraz niepełnosprawnymi pracownikami Volkswagena.

– Open Space symbolizuje zaangażowanie Volkswagena w różnorodność i integrację. W końcu nazwa naszej marki obejmuje wszystkich ludzi. Dlatego jesteśmy  zaangażowani w usuwanie barier, aby rozpocząć dialog z jak największą liczbą osób. Tylko w ten sposób możemy poznać preferencje naszych klientów i ich doświadczenia z użytkowania – dodała Imelda Labbe.

Open Space Volkswagena w Monachium będzie dostępny w dniach 5-10 września, ale nie  ma być jedynie miejscem prezentacji pojazdów i technologii firmy. Posłuży również jako scena dla szerokiej gamy wydarzeń:

  • Podczas panelu #OneFuture Talks eksperci i goście Volkswagena będą dyskutować na tematy istotne społecznie. Jedna z sesji skupi się na tym, w jaki sposób sztuczna inteligencja zmienia nasze życie, i jak można wprowadzić w życie odpowiedzialność społeczną;
  • W ramach panelu „Volkswagen z bliska” organizowanego przez zespół Volkswagen Talent  Marketing, pracownicy firmy podzielą się spostrzeżeniami na temat swojej pracy. Będą również udzielać odwiedzającym informacji na temat możliwości zatrudnienia u największego europejskiego producenta samochodów;
  • Eksperci Volkswagena zaprezentują najważniejsze cechy pojazdów prezentowanych na scenie i podzielą się szczegółami na temat faz projektowania i rozwoju pojazdów. Odwiedzający będą mieli również okazję zajrzeć przez ramię projektantowi Volkswagena podczas jego pracy;
  • Drivers’ Club Talk będzie panelem dyskusyjnym z udziałem gości, którzy zagłębią się w  szereg zagadnień związanych z elektromobilnością i rodziną ID.

Platforma Open Space Volkswagena w Monachium będzie otwarta od wtorku, 5 września  do niedzieli, 10 września. Wstęp jest bezpłatny. Szczegółowy program można znaleźć na  stronie: http://www.volkswagen/de/iaa.

Źródło: inf. pras.