Tylko dobre firmy przetrwają

Ta informacje została zamieszczona w portalu powyżej 8 lat temu.
Dane w niej opisane i stan prawny, na który się powołuje, mogły się zdezaktualizować.
1 lutego 2016

W Polsce jest prawie 1,8 miliona małych i średnich przedsiębiorstw i ponad 3 tysiące dużych. W obliczu ogromnej konkurencji i walki o każdego klienta, warto, aby przedsiębiorstwa były innowacyjne, dobre i… dobroczynne. Nie wszyscy konsumenci oczekują, że firmy będą troszczyć się o społeczną odpowiedzialność, jednak te, o których konsument może powiedzieć „dobroczyńca”, wyróżniają się na rynku i zyskują wiele atutów nie do przecenienia w dzisiejszych czasach. Takie właśnie firmy startują w konkursie o tytuł „Dobroczyńca Roku”. Akademia Rozwoju Filantropii zaprasza do składania wniosków do 4 lutego. Portal odpowiedzialnybiznes.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

W Polsce mamy coraz więcej firm, dla których dobro jest znakiem firmowym. Dzięki temu zyskują w oczach klientów, partnerów, szeroko pojętej opinii publicznej. Tytuł „Dobroczyńca Roku” to konkretny certyfikat poszanowania wartości, rzetelności, dbania o klientów, społeczności skupione wokół marki, otoczenie firmy i przede wszystkim zaangażowanie w zmienianie świata – począwszy od lokalnego, aż po globalny – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

Istotnym trendem światowym jest wybieranie przez klientów produktów i usług oferowanych przez firmy odpowiedzialne społecznie. Tak wynika z badania „The Nielsen Global Survey on Corporate Social Responsibility”. Spośród przeszło 30 tys. osób kupujących przez internet w 60 krajach, ponad 50 proc. z nich stwierdziło, że chętnie zapłaciłoby więcej za produkty i usługi tych firm, które angażują się w działania społeczne i środowiskowe.

Wśród firm, które „myślą” podobnie, są te nagrodzone w konkursie „Dobroczyńca Roku” na przestrzeni 19 lat. Wśród nich, m.in., firma Avon, konsekwentne prowadząca od 7 lat kampanię społeczną „Avon Kontra Rak Piersi”, we współpracy z wieloma partnerami społecznymi i gwiazdami, rozpoznawalna praktycznie przez każda Polkę. Tytuł „Dobroczyńca Roku” otrzymała również firma Danone, za wieloletnią walkę z niedożywieniem dzieci pod znanym hasłem „Podziel się posiłkiem”. Wielokrotnie nagradzana była Orange Polska i jej fundacja. Firma konsekwentnie wspiera dzieci, społeczności lokalne i ma najpotężniejszy w Polsce wolontariat pracowniczy.

Do 4 lutego trwa Konkurs „Dobroczyńca Roku”

Jeszcze tylko do 4 lutego można nominować firmy do tytułu Dobroczyńca Roku 2016. W konkursie „Dobroczyńca Roku” nagradzane są firmy w pięciu kategoriach, a od tego roku w nowej, szóstej kategorii osobno fundacje korporacyjne.

Firmy mogą zgłaszać się samodzielnie w kategoriach:

  • Strategia społecznego zaangażowania
  • Wolontariat pracowniczy
  • Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu

Organizacje mogą zgłaszać firmy które wsparły ich działania w kategoriach:

  • Projekt społeczny
  • Zaangażowanie lokalne

i fundacje korporacyjne w kategorii:

  • Fundacja korporacyjna – projekt społeczny

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY.