Tomcio Brygadzista edukuje dziećmi w całej Polsce

3 kwietnia 2014

Dotyczy firmy: Skanska w Polsce,

Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa, Kot – to od nich dzieci ze szkół podstawowych dowiadują się, jak bezpiecznie przejść przez ulicę, dlaczego warto nosić odblaski i z jakimi zagrożeniami wiąże się wejście na plac budowy. Organizatorem akcji edukacyjnej promującej umiejętność bezpiecznego poruszania się po drodze, zwłaszcza  w pobliżu budowy, jest firma Skanska.

Spotkania w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej Skanska „Bezpieczni  w pobliżu budowy” odbywają się w szkołach zlokalizowanych nieopodal budów prowadzonych przez firmę w całej Polsce.

Edukacja z Tomciem Brygadzistą

Spotkania w szkołach mają formę teatrzyku połączonego z piosenkami i konkursami. Bohaterowie przedstawienia: Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Kot uczą najmłodszych, jakie są znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drodze i dlaczego dzieci nie powinny wchodzić na plac budowy. Na koniec spotkań wszyscy uczniowie otrzymują opaski odblaskowe.

65 tysięcy odblaskowych dzieci

Od 2008 roku Skanska edukuje i wyposaża najmłodszych w elementy odblaskowe. Przez 6 lat w kilkuset spotkaniach w ramach akcji wzięło udział ok. 65 tys. dzieci. – W ubiegłym roku zdecydowaliśmy się odświeżyć formułę kampanii – mówi Monika Froń-Dąbrowska, Koordynator akcji „Bezpieczni w pobliżu budowy”, Skanska. – W szkołach podstawowych w pobliżu budów realizowanych przez Skanska w całej Polsce organizujemy przedstawienia poświęcone bezpieczeństwu dzieci. Spektakl został przygotowany specjalnie na potrzeby naszej akcji. Bajkowe postaci poprzez zabawę przekazują dzieciom niezwykle ważne tematy, związane z ich bezpieczeństwem, zdrowiem i życiem. 

Według danych Komendy Głównej Policji w 2012 roku w Polsce miało miejsce 3 679 wypadków drogowych z udziałem dzieci w wieku do 14 lat. W zdarzeniach tych 89 dzieci poniosło śmierć,
a niemal 4 tys. odniosło obrażenia. Wśród dzieci w wieku od 7 do 14 lat najwięcej ofiar wypadków stanowili piesi, a do wypadków tych dochodziło przede wszystkim podczas ładnej pogody i przy dobrej widoczności. Przyczyną tego może być nieznajomość podstawowych zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.

Kampania prowadzona przez Skanska jest odpowiedzią na te problemy. – Chcemy uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz  w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazdów – mówi Monika Froń-Dąbrowska – W ramach naszej akcji promujemy też noszenie elementów odblaskowych. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno  na jakąkolwiek reakcję.

W tym roku, w okresie od marca do kwietnia, spektakle w ramach kampanii „Bezpieczni  w pobliżu budowy” zostaną zorganizowane  w ponad 50 szkołach, w 13 województwach. Weźmie w nich udział ponad 11 tysięcy dzieci.

Po raz pierwszy w tym roku, akcja jest prowadzona przez wszystkie jednostki Skanska w Polsce, tj. Skanska S.A., Skanska Residential Development Poland i Skanska Property Poland.

Źródło: informacja prasowa