Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
W rankingu największych globalnych dostawców bawełny ekologicznej, Tchibo awansowało z szóstej pozycji na miejsce trzecie. Textile Exchange, organizacja non-profit, opublikowała niedawno wyniki raportu w ostatnim wydaniu „Organic Cotton Market Report”. Tchibo wyprzedziły tylko dwie znaczące międzynarodowe firmy z branży tekstylnej – C&A i H&M.
W tym roku ranking firm z branży bawełny ekologicznej został opublikowany 4 razy, a Tchibo jest jedyną firmą, która aż trzykrotnie znalazła się w pierwszej dziesiątce. To jednak nie jedyna pozytywna informacja: W tym samym rankingu Tchibo zajęło 4. miejsce w ramach „Race to the Top“, w którym kluczowy był współczynnik pokazujący stopień zastąpienia bawełny konwencjonalnej bawełną ekologiczną.
Sprzedaż tekstyliów z bawełny wyprodukowanej zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju zwiększyła się z 40% w 2013 roku, do ponad 80% obecnie. Oznacza to, że w ubiegłym roku do produkcji ubrań i tekstyliów Tchibo zostało wykorzystanych prawie 6000 ton bawełny organicznej.
Bawełna, obok kawy i drewna, jest jednym z głównych surowców w ofercie Tchibo. W obszarze bawełny wyprodukowanej zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju firma współpracuje głównie z organizacjami typu non-profit, jak Textile Exchange, Cotton Made in Africa (CMIA) i Aid by Trade Foundation.
Wspieramy tworzenie godziwych warunków produkcji, przyjaznych dla środowiska i doskonalenie dobrych praktyk w globalnym łańcuchu dostaw bawełny ekologicznej. Naszym celem w niedalekiej przyszłości jest wykorzystanie w produkcji odzieży i tekstyliów bawełny w 100% pochodzącej ze zrównoważonych źródeł.
Pomimo tego, że bawełna ekologiczna jest droższa od konwencjonalnej, nie przenosimy wyższej ceny zakupu surowca w proporcji 1:1 na naszych klientów. W lipcu w ofercie Tchibo po raz kolejny pojawi się kolekcja bielizny, w całości wykonanej z bawełny ekologicznej i certyfikowanej zgodnie ze standardami OCS 100 i OCS Blended, Textile Exchange.
Źródło: informacja prasowa
✍️ 🇵🇱 What's the status of #workforce #reskilling & #upskilling in Poland? 🎙️ Find out in our latest interview with Marzena Strzelczak, new Board Member of CSR Europe & President of the #CSR Network Responsible Business Forum Poland. 👉https://bit.ly/3OXgHcL #thoughtleadership
Program #LifeON @FundacjaAtalaya ma na celu wspieranie osób nastoletnich opuszczających pieczę zastępczą i stawiających pierwsze kroki w samodzielnym, dorosłym życiu 🙌 W inicjatywę zaangażowany jest nasz partner strategiczny @PepcopI 👏 https://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/pepco-wspiera-mlodziez-w-ramach-programu-life-on-fundacji-atalaya/
💡 W jaki sposób #firmy mogą zaangażować się w #COP15 Business Advocacy Campaign? Jako członek kolacji Business for Nature serdecznie zachęcamy do rejestracji i udziału w webinarze @BfNCoalition 🤝 ➡️ https://www.businessfornature.org/news/cop15-business-webinar #ForNature #ClimateAction