Sieć Kaufland realizuje kolejne cele w ramach strategii REset Plastic

7 listopada 2023

Dotyczy firmy: Kaufland Polska,

Przedsiębiorstwa Grupy Schwarz, w tym Kaufland, od 5 lat konsekwentnie angażują się w strategię REset Plastic. Dzięki podjętym staraniom zredukowały zużycie tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych o 20%. Grupa Schwarz idzie o krok dalej, zakładając jeszcze bardziej ambitny plan – mniej plastiku o 30% do 2025 r. i o 35% do 2027 r.

Dzięki ścisłej współpracy i różnorodnym inicjatywom środowiskowym firmy należące do Grupy Schwarz osiągnęły znaczące postępy w realizacji wspólnie wypracowanej strategii REset Plastic i przekroczyły pierwotny cel redukcji zużycia tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych, które do 2025 r. miało osiągnąć poziom 20% we wszystkich krajach. Nowy cel zakłada redukcję zużycia plastiku w opakowaniach o 30% do 2025 r. oraz o 35% do 2027 r. (w porównaniu z rokiem 2017). Ponadto firmy dążą do tego, aby do 2025 r. wykorzystywać do produkcji opakowań produktów marek własnych średnio 25% recyklatu oraz aby wszystkie z nich w jak największym stopniu nadawały się do recyklingu.

Na dzień 28.02.2023 r. sieć Kaufland we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność, dokonała już następujących postępów:

  • redukcja zużycia tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych o 33,3%;
  • udział recyklatu w opakowaniach produktów marek własnych wynoszący średnio 23,7%;
  • osiągnięcie maksymalnej zdolności recyklingu w przypadku 50% opakowań produktów marek własnych.

Sukcesy te Kaufland zawdzięcza m.in. projektowaniu opakowań z myślą o recyklingu. W przypadku wielu opakowań produktów marek własnych sieć używa monomateriałów, które mogą być ponownie wykorzystane w tym samym obiegu surowców. W tym roku, w ramach realizacji strategii REset Plastic, sieć wykorzystała też włókna rożnika do produkcji opakowania łososia marki własnej K-Bio. Sieć ma na swoim koncie również takie osiągniecia jak: zastąpienie plastikowych opakowań patyczków higienicznych bevola w 100% materiałem z papieru czy wykonanie butelki oleju silnikowego MyProject w całości z recyklatu. Do oferty marek własnych Kaufland wprowadził również artykuły wykonane z surowców wtórnych, jak np. odzież sportową marki Newcential czy akcesoria kuchenne marki Spice&Soul. Aby zwiększyć możliwości recyklingu, Kaufland eliminuje także czarny pigment z opakowań produktów, który utrudnia mechaniczną segregację odpadów.

Do działań w ramach REset Plastic Kaufand włącza również klientów – w 2022 r. sieć wprowadziła do oferty woreczki wielokrotnego użytku z tkaniny na pieczywo, a od 2019 r. w sklepach sieci dostępne są materiałowe woreczki na owoce i warzywa, które stanowią alternatywę dla plastikowych jednorazowych foliówek. Dodatkowo na opakowaniach produktów marek własnych Kaufland wprowadza specjalne oznaczenia dotyczące segregacji odpadów. Z pomocą piktogramów klienci łatwo zidentyfikują, do jakiego pojemnika powinny trafić poszczególne elementy opakowania, co wspiera proces recyklingu. Firma rezygnuje także ze zbędnych plastikowych elementów, co pozwala zmniejszyć wagę opakowań. Przykładem tego jest usunięcie plastikowych wieczek w napojach marki własnej K- to go.

Przedsiębiorstwa Grupy Schwarz konsekwentnie pracują ramię w ramię nad osiągnięciem celów strategii REset Plastic. Każdy, nawet najmniejszy wkład na rzecz świadomego wykorzystywania tworzyw sztucznych stanowi ważną częścią całości – zgodnie z ogólnogrupową wizją „Mniej plastiku – obieg zamknięty”.

Więcej informacji nt. zaangażowania sieci Kaufland w strategię REset Plastic można znaleźć na stronie.

Źródło: inf. pras.