Ruszyła XIX edycja konkursu „Dobroczyńca Roku”

12 stycznia 2016

Ruszyła XIX edycja konkursu „Dobroczyńca Roku”. Chcesz podziękować firmie, która w minionym roku wspierała Twoją organizację? A może Twoja firma angażowała się społecznie i zrobiła coś dobrego dla innych? W Polsce jest coraz więcej małych i dużych firm, które działają społecznie, współpracują z organizacjami pozarządowymi albo rozwijają wolontariat pracowniczy. Laureatów poznamy na uroczystej Gali Finałowej w czerwcu 2016 roku. Portal odpowiedzialnybiznes.pl jest patronem medialnym konkursu.

W konkursie „Dobroczyńca Roku” firmy są nagradzane w pięciu kategoriach, a od tego roku w nowej, szóstej kategorii osobno nagradzane są fundacje korporacyjne.

Firmy mogą zgłaszać się samodzielnie w kategoriach:

  • Strategia społecznego zaangażowania
  • Wolontariat pracowniczy
  • Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu

Jeśli Twoja firma prowadzi szerokie działania społeczne, zgłoś ją w kategorii „Strategia społecznego zaangażowania”. Gdy mocną stroną firmy jest wolontariat pracowniczy, nominuj firmę właśnie w tej kategorii. Firmy, które wykorzystują do pomocy innym nowe technologie w działaniach społecznych, mogą zgłaszać się w kategorii „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu”.

Organizacje mogą zgłaszać firmy, które wsparły ich działania w kategoriach:

  • Projekt społeczny
  • Zaangażowanie lokalne
  • Fundacja korporacyjna – projekt społeczny

Więcej informacji o konkursie na stronie www.dobroczyncaroku.pl.

Aby zgłosić firmę wypełnij wniosek na stronie wniosek.dobroczyncaroku.pl do 4 lutego 2016 roku.

Poprzednie edycje konkursu

W poprzednich latach tytuł „Dobroczyńca Roku” otrzymały m.in.:  Orange Polska, Teatr Kamienica, Tesco, Program III Polskiego Radia, Żywiec Zdrój, PKO BP, Kompania Piwowarska.

W 2015 roku nagrodzeni zostali

T-Mobile Polska S.A., m.in. za akcję „Pomoc mierzona kilometrami” – program CSR, w którym każdy może wesprzeć niepełnosprawne ruchowo dzieci. Podczas pierwszej edycji akcji, dzięki zaangażowaniu ludzi, którzy wspólnie pokonali 40 milionów kilometrów, firma przekazała na rehabilitację i protezy dla podopiecznych fundacji TVN „Nie jesteś sam” milion złotych.

Radisson Blu Hotel Kraków (UBM – HPG Sp. z o. o.). – hotel od początku swojego istnienia angażuje się w akcje społeczne. Jedną ze wspieranych instytucji jest Dom Małego Dziecka im. Jana Brzechwy w Krakowie, związany z Fundacją dla Dzieci „Uśmiech Dziecka”.

Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy, który angażuje się społecznie wspierając Stowarzyszenie Gwara Warszawska w organizacji plenerowego „Kina pod Minogą”, warsztatów gwary warszawskiej, koncertów kapeli podwórkowej i przedstawień teatralnych.

Transition Technologies S.A. – firma od wielu lat zaangażowana w działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednym z projektów rozwijanych w ramach CSR jest „Seeing Assistant” dedykowany osobom niewidomym i słabowidzącym.

DB Schenker Logistics, która aktywnie uczestniczy w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego, prowadzi program wolontariatu pracowniczego „Czas Pomagania w DB Schenker Logistics”, inspirując swoich pracowników i partnerów biznesowych do działania na rzecz lokalnych społeczności.

Bayer Sp. z o.o. – firma prowadzi program popularyzacji nauki Making Science Make Sense. Jego elementem jest m.in. „Salon multimedialny BayLab”, w którym organizowane są spotkania popularyzujące naukę, m.in. w formule warsztatów dla szkół.

Piekarnia RYNEK, która razem z Żywiecką Fundacją Rozwoju stworzyła projekt „Bułka z pasją”. Pod tą nazwą sprzedawana jest codziennie świeża bułka z której zysk ze sprzedaży przekazywany jest na rzecz Funduszu Stypendialnego wspierającego rozwój pasji mieszkańców Żywiecczyzny.

Zdjęcie: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce