Rusza II edycja programu Solve for Tomorrow dla młodzieży

20 września 2022

Dotyczy firmy: Samsung Electronics Polska,

Samsung ponownie oddaje głos młodemu pokoleniu, wspierając i doceniając jego inicjatywę oraz nieszablonowe pomysły. W ramach II edycji programu edukacyjnego Solve for Tomorrow zaprasza uczniów do zmierzenia się z jednym z 4 wyzwań współczesności: zdrowiem, klimatem, bezpieczeństwem lub integracją. Pomysły można zgłaszać do 31 października b.r.

Solve for Tomorrow to program, w ramach którego młode pokolenie mierzy się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata, równolegle rozwijając kompetencje przyszłości. Dzięki SFT nastolatkowie mogą proponować kreatywne pomysły, które następnie realizowane są w postaci aplikacji czy rozwiązań technologicznych dla lokalnych problemów. Program pokazuje, że nie trzeba mieć znajomości, specjalistycznej wiedzy czy doświadczenia, aby zmieniać świat. Udowodnili to finaliści pierwszej edycji, którzy zaproponowali innowacyjne rozwiązania z różnych dziedzin – od aplikacji ułatwiającej poruszanie się po zmroku po wodorosty oczyszczające powietrze oraz maszynę przyspieszającą proces kompostowania.

Dla kogo jest program Solve for Tomorrow?

W drugiej edycji programu Solve for Tomorrow rozszerzona została grupa docelowa oraz zakres tematyczny zgłaszanych pomysłów. Tym razem do programu zapraszani są uczniowie z klas 7-8 szkół podstawowych oraz klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami: nauczycielami, pracownikami bibliotek, świetlic środowiskowych czy domów kultury.

– Solve for Tomorrow jest skierowany do młodego pokolenia, które nie boi się stawiać pytań i podejmować nowych wyzwań. Program z jednej strony daje im szansę na lepszy start w dorosłość, a z drugiej – możliwość poznania najbliższego otoczenia oraz podjęcia międzypokoleniowego dialogu z lokalną społecznością. Mamy nadzieję, że II edycja przyniesie jeszcze więcej kreatywnych pomysłów, które przełożą się na działania na rzecz wspólnego dobra – skomentowała Magdalena Olborska, CSR Manager w Samsung Electronics Polska.

Zainteresowani mają za zadanie zgłosić projekt skupiony wokół jednego z czterech obszarów: zdrowia, klimatu, bezpieczeństwa lub integracji.

Podobnie jak przy I edycji, działania będą prowadzone w oparciu o metodologię myślenia projektowego Design Thinking. Proces ten składa się z następujących po sobie etapów: empatyzowania, diagnozowania problemu, generowania pomysłów, prototypowania i testowania. Co więcej, podczas pracy nad projektami uczennice i uczniowie poznają edukacyjną metodę STEAM, której głównym założeniem jest interdyscyplinarna nauka oparta na odkrywaniu, doświadczaniu, eksperymentowaniu w ramach minimum dwóch z pięciu dziedzin nauki (S – science, T – technology, E – engineering, A – Arts, M – Maths), a wszystko w duchu pracy zespołowej.

Uczestnicy dobrani w kilkuosobowe zespoły wraz z opiekunem wybierają 1 z 4 wyzwań, a następnie zgłaszają się do projektu poprzez formularz dostępny na stronie.

Zgłoszenia można przesyłać do 31 października b.r.

Źródło: inf. pras.