Relacja z konferencji Eko-standardy: korzyści, koszty i wyzwania

30 listopada 2014

27 listopada 2014 roku w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej odbyła się konferencja „Eko-standardy: korzyści, koszty i wyzwania” organizowana przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska.

Podczas konferencji zaprezentowano dobre praktyki firm oraz instytucji publicznych dotyczące wdrażania działań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Każdy uczestnik konferencji mógł wziąć udział w warsztatach Word Cafe, w których dzielił się doświadczeniami ze swojej organizacji. Poruszano tematy związane z komunikowaniem eko-standardów i motywowaniem do ich wdrażania pracowników, wykorzystaniem ekologicznych standardów do budowania strategii opartej na zrównoważonym rozwoju, a także tematy dotyczące systemu zamówień publicznych i nowych kwalifikacji zawodowych związanych z eko-standardami. Prelegenci z takich firm, jak Bank Zachodni WBK, Ricoh Polska, Carlsberg Polska, Jeronimo Matrins Polska S.A., IKEA Retail oraz Sodexo zaprezentowali dobre praktyki dotyczące budowania strategii opartej na zrównoważonym rozwoju oraz wdrażania eko-certyfikatów w swoich przedsiębiorstwach.

Szczególnym wydarzeniem podczas konferencji było wręczenie certyfikatów Zielony Sklep dla IKEA Retail w Polsce za działalność przyjazną dla środowiska. Uzyskanie Certyfikatu jest potwierdzeniem, że IKEA Retail Polska Sp. z o.o. spełnia wymagania programu Zielony Sklep. Są to kryteria związane z obszarami, takimi jak ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, uczciwe praktyki operacyjne, środowisko, relacje z konsumentami, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej. „IKEA spełniła wszystkie kryteria i w trójstopniowym procesie certyfikacji, otrzymała pierwszy, najwyższy stopień Certyfikatu. IKEA to kolejna firma, której sklepy wdrażają zasady programu. Pionierem była firma Tchibo Warszawa i ich sieć sklepów, która wspólnie z naszą Fundacją wypracowała standard Zielony Sklep” – powiedział Rafał Serafin, Prezes Zarządu Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.

Konferencja organizowana była w standardzie zrównoważonych wydarzeń, czyli takich, przy organizacji których zwraca się szczególną uwagę na aspekty środowiskowe, społeczne i ekonomiczne. Miejsce, w którym odbyła się konferencja to obiekt przyjazny środowisku – budynek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, uhonorowany Certyfikatem Zielone Biuro. Zaproszenia dla uczestników zostały przesłane w wersji elektronicznej, a materiały edukacyjne od Partnerów dostępne były na życzenie. Catering bazował na lokalnych produktach oraz kawie i herbacie z certyfikatem. Wszyscy uczestnicy konferencji zostali także poinformowani o możliwości zrównoważonego dojazdu i wskazówkach eko-jazdy.

Źródło: informacja prasowa