Provident globalnie promuje dobre praktyki w biznesie

5 października 2015

Dotyczy firmy: Provident Polska,

Provident Polska, lider rynku pożyczkowego w Polsce organizuje dla swoich pracowników Tydzień Etyczny. Akcja odbywa się równolegle we wszystkich krajach, w których działa grupa International Personal Finance, właściciel Providenta.

To już drugi Tydzień Etyczny organizowany w firmie. Pierwszy odbył się w 2014 roku i był jednocześnie inauguracją wdrożenia Kodeksu Etycznego – kompleksowego zbioru zasad dobrych praktyk w firmie.

Jesteśmy międzynarodową firmą, działającą w różnych krajach i kulturach, dlatego tak ważne jest ustanowienie spójnych standardów dla całej grupy – mówi Dagmara Klemba, HR Biznes Partner Provident Polska. Kodeks Etyczny opisuje sposób, w jaki pracujemy w grupie IPF i dotyczy wszystkich pracowników, doradców klienta oraz partnerów biznesowych, niezależnie od pełnionej roli, czy miejsca pracy. Stanowi fundament tego, w jaki sposób Provident prowadzi biznes każdego dnia – dodaje.

Kodeks Etyczny jest oparty na trzech głównych wartościach firmy: odpowiedzialności, szacunku do pracowników i otoczenia oraz przejrzystości procesu biznesu. Wyraża zobowiązanie Providenta do promowania odpowiedzialnych praktyk biznesowych oraz do działania w zgodzie z obowiązującym prawem. Celem kodeksu jest wyznaczenie ram w zakresie etyki biznesu, a także szerzenie dobrych standardów na rynku pozabankowym.

Przyszły sukces i długotrwały, zrównoważony rozwój Providenta zależy w dużej mierze od tego, jakimi kierujemy się wartościami. Przestrzegając Kodeksu, działamy w interesie naszych klientów, a także chronimy naszą reputację i interesy handlowe – podkreśla Gabriela Bar, Kierownik ds. CSR Provident Polska. Reputacja stanowi podstawę naszej działalności na całym świecie i sprawia, że nasi Klienci, Pracownicy i Inwestorzy mogą nam zaufać – podsumowuje.

W ramach Tygodnia Etycznego przewidziane zostały warsztaty oraz konkursy, które mają na celu szerzenie odpowiedzialnych praktyk w biznesie. Swoim doświadczeniem podzielą się pracownicy najwyższego szczebla, m.in. CEO IPF Gerard Ryan, który opowie o trudnych sytuacjach, jakie można napotkać w biznesie. Zostanie również wyłoniony Bohater Etyki, pracownik, który w sposób szczególny zaangażował się w promowanie dobrych praktyk zarówno w firmie, jak i w kontakcie z klientem lub partnerem biznesowym. Do akcji zaproszono również dzieci pracowników – wezmą one udział w konkursie plastycznym „Jak wygląda uczciwość”. Efekty będzie można zobaczyć na kanałach społecznościowych Providenta.

Po pierwsze etycznie

Tydzień Etyczny jest elementem strategii CSR Providenta, realizowanej przez cały rok. Działania firmy zostały zauważone i docenione przez zewnętrznych ekspertów. W 2015 roku Provident Polska otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik Puls Biznesu. Firma została wyróżniona za prowadzenie działań na rzecz budowy i wzmacniania kultury organizacyjnej opartej o etykę i wartości wyróżniające się w tym obszarze na tle innych przedsiębiorstw w Polsce.

Jednocześnie będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Efektem współpracy będzie również zbiór zasad dotyczących przekazów reklamowych produktów finansowych. Grupa robocza złożona z firm oraz instytucji niedługo rozpocznie pracę nad kodeksem. To jeden z pierwszych kroków podjętych w kierunku samoregulacji rynku produktów finansowych.