PREMIERA publikacji „Wspólna odpowiedzialność. Rola strategii” podczas 6. Targów CSR

3 listopada 2016

Już 17 listopada br. ukaże się najnowsza publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Wspólna odpowiedzialność. Rola strategii”, poświęcona tematowi strategicznego podejścia do idei społecznej odpowiedzialności biznesu. Premiera publikacji odbędzie się podczas 6. Targów CSR na stadionie PGE Narodowy w Warszawie.  

– Wraz z rozwojem idei społecznej odpowiedzialności w Polsce coraz istotniejsze staje się kompleksowe podejście do tematu. Obecnie nie wystarczy już realizować pojedynczych dobrych praktyk, lecz należy obejmować „myśleniem CSR-owym” całą organizację, włączając CSR do strategii biznesowej. Przez ostatnie lata ukazały się setki publikacji i materiałów merytorycznych o CSR (samo Forum Odpowiedzialnego Biznesu, FOB wydało ich ponad 90), jednakże brakowało zebrania w jednym miejscu zarówno idei, teorii, jak i głosu praktyków wypowiadających się o kompleksowym ujęciu kwestii związanych z CSR w organizacjipodsumowują redaktorki publikacji Magdalena Andrejczuk i Agata Gruszecka-Tieśluk.

Tym cenniejsza jest publikacja „Wspólna odpowiedzialność. Rola strategii”, jej praktyczny i ekspercki wymiar, zaprezentowany w artykułach przedstawicieli środowisk: akademickiego (dr Ewa Jastrzębska, dr Magdalena Rojek-Nowosielska, dr Agata Rudnicka), doradców CSR (dr Jacek Dymowski, Liliana Anam, dr Marta Karwacka, Teresa Aldea, Magdalena Dembińska, Monika Walencka, Łukasz Makuch), ale przede wszystkim osób z firm (Monika Kulik, Orange Polska, Marta Marczuk-Komiszke, Tesco Polska, Katarzyna Fraś, Grupa Tauron, Katarzyna Dulko-Gaszyna, IKEA Polska, Natalia Szulc, Unilever Polska). Wywiadu do publikacji udzieliły również: Katarzyna Radecka, Kompania Piwowarska,  Magdalena Rzeszotalska, Polpharma. W najobszerniejszym artykule „Strategia szyta na miarę”, zebrane zostały wypowiedzi przedstawicieli firm, Partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu: Bank Zachodni WBK, BASF Polska, Castorama, CEMEX Polska, Grupa LOTOS, Grupa TAURON, IKEA Retail, Jeronimo Martins Polska S.A., Kompania Piwowarska SA, Nestlé Polska, Orange Polska, PGE Polska Grupa Energetyczna, Provident Polska, Sanofi, Skanska CDE, T-Mobile Polska S.A., VELUX Polska. W publikacji nie zabrakło tekstów osób z Forum Odpowiedzialnego Biznesu: Magdaleny Andrejczuk, Marty Górskiej, dr Agaty Gruszeckiej-Tieśluk, Karola Krzyczkowskiego, Agnieszki Siarkiewicz, Marzeny Strzelczak i Ewy Wojciechowicz.

Targi CSR to największe wydarzenie CSR-owe w Polsce. Forum Odpowiedzialnego Biznesu organizuje je co dwa lata od 2005 roku. Celem wydarzenia jest prezentacja działań i praktyk firm społecznie odpowiedzialnych, a także usług oferowanych w tym zakresie przez inne podmioty.

Źródło: Informacja własna.