Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Kinga Jabłonowska-Hieronimczuk
dyrektor ds. public relations, Siemens Sp. z o.o.
Firmy takie jak Siemens – prowadzące działalność od wielu lat – wielokrotnie spotykają się z licznymi zmianami kulturowymi, obyczajowymi, a w ich następstwie także z przeobrażeniami na rynku, na którym działają. Kluczową zasadą powodzenia w biznesie jest umiejętność dostosowania się do potrzeb klientów oraz rynku. Dostosowania pod każdym względem: oferty, zasobów, sposobu działania, struktur. Nie inaczej jest i tym razem. Mamy więc do czynienia z ewolucją i zmianą podejścia do pracy, do realizacji własnych potrzeb i planów. Zjawisko to należy oceniać kompleksowo. Zmiana nie może dotyczyć jedynie procesu zatrudnienia i komunikacji z pracownikami. Coraz większa rzesza klientów i odbiorców reprezentuje i będzie reprezentować generację, którą teraz określamy umownie Pokoleniem Y. Dlatego przeobrażenia powinny być skierowane zarówno do wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Wiadomo, że w biznesie sukcesy odnoszą przedsiębiorstwa elastyczne i otwarte na zmiany. Działania, które zwiększają różnorodność i elastyczność, okazują się zwykle korzystne dla firm, zwłaszcza w dłuższej perspektywie. Przedsiębiorstwa powinny zatem zwiększyć możliwości partycypacyjne, a co za tym idzie: aktywizujące własnych pracowników, umożliwiające ich udział w planowaniu własnego rozwoju oraz w określaniu celów. To nowe wyzwania – ale i nowe możliwości rozwoju także dla przedsiębiorstw. Dobrym podsumowaniem tego podejścia jest stwierdzenie prof. Krystyny Szafraniec przygotowującej raport „Młodzi 2011”: „Dzisiejsza młodzież to nie jest pokolenie, które chce zmieniać świat. To raczej pokolenie, które chce się w nim zaadaptować i w nim realizować swoje cele i aspiracje”.
🌱How your company can help shape an ambitious global agreement #ForNature on the road to #COP15? We strongly encourage you to join @BfNCoalition's webinar 🗓️ 6 September, 10am & 5pm CEST ➡ https://bit.ly/BizWebinar_COP15
🟡 Check out the latest #CSRVoice with Marzena Strzelczak, newly elected Board Member of @CSREuropeOrg and President of our organisation 💬 https://www.csreurope.org/newsbundle-articles/csr-voice-poland-on-workforce-reskilling-and-upskilling #esg #csr #sustainability #upskilling #reskilling #upskill4future #ChapterZeroPoland #diversitycharters #workforce
🌊 Przypominamy rozmowę z dr. hab. inż. Piotrem Kowalczakiem z @IMGWmeteo: https://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/polsce-brakuje-madrego-gospodarowania-woda/ Wywiad pierwotnie ukazał się w wydanej w 2018 r. publikacji FOB "17 wyzwań dla Polski – 17 odpowiedzi. Co firmy w Polsce mogą zrobić dla realizacji #SDGs?" #woda #kryzyswodny #sdg6