Podziel się młodością, czyli obchody Ogólnopolskiego Dnia Seniora

Ta informacje została zamieszczona w portalu powyżej 7 lat temu.
Dane w niej opisane i stan prawny, na który się powołuje, mogły się zdezaktualizować.
14 listopada 2016

Dotyczy firmy: GSK,

Jedynie nieco ponad 30% osób starszych w Polsce pozytywnie ocenia swój stan zdrowia. Aż 2/3 seniorów nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej[1]. Dla wielu z nich wyzwaniem są codzienne czynności – takie jak spacer, przygotowanie posiłków, czy wizyta u lekarza. 14 listopada obchodzimy Ogólnopolski Dzień Seniora – to dobry moment, aby podjąć działania, które pozwolą lepiej zrozumieć problemy osób starszych oraz nauczą, w jaki sposób mądrze i skutecznie wspierać seniorów.

Seniorzy w Polsce krytycznie oceniają jakość swojego życia – według badań przeprowadzonych w 2015 roku przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej, jedynie 31,9% osób starszych uważa, że stan ich zdrowia jest dobry lub bardzo dobry. Problem stanowią często zwykłe, codzienne czynności. Seniorzy zgłaszają potrzebę wsparcia w pracach domowych, przy wizytach u lekarza, wyjściu na spacer, zrobieniu zakupów, czy odwiedzinach znajomych[2].

Istotny wpływ na samopoczucie i stan zdrowia seniorów może mieć aktywność fizyczna. Tę podejmuje jednak tylko co trzeci senior.

– Starsze osoby często potrzebują jedynie motywacji, zrozumienia oraz pomocy w rozwiązaniu prostych problemów. Te, choć młodym osobom mogą wydawać się błahe, często w znaczy sposób ograniczają aktywność seniorów – a nawet ją uniemożliwiają. Dlatego bardzo ważne jest, by angażować młodych ludzi w inicjatywy, które mają na celu poprawę jakości życia seniorów i mobilizują ich do aktywności fizycznej – mówi Katarzyna Jezierska, Dyrektor Marketingu GSK Consumer Healthcare.

Ogólnopolski Dzień Seniora to dobra okazja, aby o takich inicjatywach informować i do nich zachęcać. W tym roku, znalazła się wśród nich kampania „Podziel się młodością”, której celem jest aktywizacja seniorów poprzez młodsze pokolenia. Projekt, realizowany przy współpracy z wybranymi influencerami,  zachęca młodych ludzi do aktywnego spędzenia czasu z bliskimi, starszymi osobami, np. dziadkami – spacerów, wspólnych wycieczek, spotkań i rozmów.

Sponsorem akcji jest GSK (GlaxoSmithKline) Consumer Healthcare, dystrybutor leku na ból stawów Voltaren Max, który od lat angażuje się w kampanie mające na celu aktywizowanie seniorów.

[1] estymacja SWPS, 2014 rok; osoby w wieku 55+

[2] Aktywność fizyczna osób starszych w kontekście percepcji Polaków, Diagnoza Społeczna 2013