Podaruj dzieciom domowy obiad z Biedronką i Caritas

Ta informacje została zamieszczona w portalu powyżej 6 lat temu.
Dane w niej opisane i stan prawny, na który się powołuje, mogły się zdezaktualizować.
23 października 2017

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska,

Podaruj dzieciom obiad – zachęca swoich klientów Biedronka i rusza z koleją akcją charytatywną organizowaną wspólnie z Caritas Polska. By pomóc potrzebującym wystarczy kupić w sklepach sieci unikalne pocztówki autorstwa Pawła Jońcy. Prace, nawiązujące do tradycji polskiej szkoły plakatu, są motywem przewodnim kampanii „Biedronka smakuje domem”. Właściciel sieci Biedronka, firma Jeronimo Martins, jest patronem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Kolekcjonerskie pocztówki w cenie 1 zł każda, dostępne są w sklepach sieci Biedronka na terenie całego kraju. Dochód – 70 gr netto/szt. – ze sprzedaży każdej z nich zostanie przeznaczony na sfinansowanie posiłków dla dzieci.

Unikatowy zbiór pocztówek jest jednym z elementów kampanii „Biedronka smakuje domem” hołdującej polskim smakom, które znamy z rodzinnych domów. To także okazja dla kolekcjonerów, którzy mogą nabyć wyjątkowe pocztówki, zaprojektowane dla sieci Biedronka przez polskiego grafika i plakacistę, Pawła Jońcę. Dodatkowo klienci, którzy wezmą udział w akcji, mogą wesprzeć dzieci, finansując im posiłki w świetlicach prowadzonych przez Caritas w całej Polsce. Ten aspekt jest jednym z istotnych filarów społecznej odpowiedzialności sieci Biedronka – podkreśla Anetta Jaworska-Rutkowska, odpowiadająca za CSR w Jeronimo Martins Polska S.A.

W placówkach sieci już można zobaczyć plakaty promujące kampanię „Podaruj dzieciom domowy obiad”.

Sprzedaż kolekcjonerskich pocztówek jest kontynuacją trwającej od 11 lat strategicznej współpracy sieci Biedronka z Caritas Polska. Poprzednim wspólnym przedsięwzięciem była akcja „Codziennie możemy zrobić coś dobrego”, której celem było wsparcie finansowe działań prowadzonych przez Caritas Polska na rzecz osób najbardziej potrzebujących w ramach projektu „Spiżarnia”. Akcja polegała na przekazaniu Caritas Polska przychodu ze sprzedaży Świeżaków. Dzięki zaangażowaniu klientów sieci udało się zebrać 714 662 zł.

W ramach współpracy prowadzone są także zbiórki żywności w sklepach Biedronka, podczas których od 2006 r. udało się zebrać ponad 4 mln kg artykułów spożywczych.  W wyniku tegorocznych zbiórek Caritas przygotował ok. 200 posiłków.

Sieć dostarcza również do Caritas niesprzedaną, ale wciąż nadającą się do spożycia żywność, która trafia do najbardziej potrzebujących. W ten sposób Biedronka nie tylko pomaga potrzebującym, ale też aktywnie włącza się w przeciwdziałanie marnowaniu artykułów spożywczych. Program przekazywania żywności bezpośrednio ze sklepów i centrów dystrybucyjnych jest rozwijany od ubiegłego roku. Artykuły te na zasadzie darowizny przekazywane są partnerom społecznym posiadającym status organizacji pożytku publicznego. Aktualnie w projekt zaangażowanych jest 300 sklepów Biedronka. Akcja będzie się jednak rozwijała i liczba ta będzie wzrastać.

Więcej informacji o akcji „Biedronka smakuje domem” znajduje się na stronie internetowej sieci: www.biedronka.pl, a spot reklamowy na kanale sieci Biedronka w serwisie YouTube.

źródło: materiały prasowe firmy