P&G, Eurocash oraz Piotr i Paweł wspólnie na rzecz przyszłych mistrzów polskiego sportu

18 października 2015

Ruszyła akcja na rzecz programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie” prowadzona przez P&G we współpracy z sieciami Eurocash oraz Piotr i Paweł. Do końca grudnia br. kupując wybrane produkty P&G, takie jak Pampers, Ariel, Lenor czy Gillette, w sklepach grupy Eurocash oraz Piotr i Paweł, konsumenci mogą wesprzeć młodych sportowców, a także rozwój dzieci chorych i niepełnosprawnych poprzez sport. Ambasadorką akcji została mistrzyni olimpijska, świata i Europy, Otylia Jędrzejczak.

„Polskie Nadzieje Olimpijskie” to program prowadzony przez Polską Fundację Olimpijską przy Polskim Komitecie Olimpijskim oraz Fundację Polsat, we współpracy z Procter & Gamble, Telewizją Polsat, PGNiG oraz Grey Group. W ciągu dwóch lat trwania programu, przekazano 22 granty na rzecz instytucji zajmujących się organizacją zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży w całej Polsce.

Naszym celem jest wsparcie organizacji sportowych, które pomagają młodym sportowcom doskonalić ich umiejętności. Pragniemy inwestować w programy innowacyjne, inspirowane najnowocześniejszymi metodami szkolenia, które wspierają najbardziej utalentowaną polską młodzież w ich dążeniach na olimpijski szczyt – wyjaśnia Włodzimierz Kleniewski, dyrektor Polskiej Fundacji Olimpijskiej.

„Polskie Nadzieje Olimpijskie” to inicjatywa na rzecz propagowania i rozwijania sportu oraz aktywności fizycznej także wśród dzieci chorych i niepełnosprawnych. Dla dzieci chorych i niepełnosprawnych sport stanowi szansę na pełniejsze uczestnictwo w życiu społecznym, rozwija osobowość, dodaje pewności siebie, buduje wiarę we własne możliwości. Każdy ich wysiłek jest na miarę medalu olimpijskiego, a my pragniemy dać im możliwość podejmowania tych wysiłków – mówi Krystyna Aldridge-Holc, prezes Fundacji Polsat.

Partnerem-założycielem programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie” jest firma Procter & Gamble, której produkty są obecne w niemal każdym gospodarstwie domowym w Polsce. Jako partner Ruchu Olimpijskiego, od kilku lat angażujemy się w działania, także społeczne, na rzecz sportu. Wyrazem tego zaangażowania jest program „Polskie Nadzieje Olimpijskie”, do którego po raz pierwszy zaprosiliśmy także naszych partnerów handlowych i konsumentów, by wspólnie z nami wspierali jego szczytny cel – mówi Jakub Gawroński, Dyrektor ds. Rynku Tradycyjnego P&G.

Akcja na rzecz programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie” jest prowadzona w sklepach sieci Piotr i Paweł oraz Eurocash. Może włączyć się w nią każdy, kto do 31 grudnia br. odwiedzi w/w sklepy i kupi produkty marek P&G, w tym produkty dla kobiet Always, Discreet, Naturella i Gillette Venus, pieluszki i chusteczki Pampers, produkty do pielęgnacji włosów Head&Shoulders, Pantene i Wella, produkty do pielęgnacji tkanin i domu Ariel, Bonux, Vizir, Lenor, Fairy, odświeżacze Ambi Pur, produkty dla mężczyzn Gillette i Old Spice, produkty do higieny jamy ustnej Oral-B i Blend-a-med oraz produkty Duracell.

Wspierając lokalne inicjatywy sportowe od wielu lat, wiemy jak wielkie są potrzeby organizacji i instytucji propagujących sport w naszym kraju. Dlatego tym chętniej dołączamy do akcji na rzecz programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie” – zaznacza Ewa Borowska, Dyrektor Generalna Eurocash Franczyza.

Sklepy Piotr i Paweł codziennie odwiedza ok. 170 tys. klientów. Cieszymy się, że dzięki ich zaangażowaniu będziemy mogli przyczynić się do doskonalenia umiejętności młodych sportowców, a także rozwoju dzieci chorych i niepełnosprawnych – dodaje Marcin Ratajczak, wiceprezes sieci.

Ambasadorką akcji została Otylia Jędrzejczak, polska pływaczka, mistrzyni  i dwukrotna srebrna medalistka Igrzysk Olimpijskich, mistrzyni świata i Europy, a także inicjatorka wielu programów na rzecz rozwoju sportowych talentów i propagowania sportu w Polsce. Nawet największy talent bez dostępu do nowoczesnych systemów szkoleniowych i odpowiedniego zaplecza treningowego nie zapewni młodym sportowcom miejsca na olimpijskim podium. Dlatego programy takie jak ten zasługują na szczególną uwagę. Prosty mechanizm akcji (wystarczy kupić wybrane produkty w odpowiednim sklepie) pomoże nadziejom polskiego sportu, dzieciom najbardziej utalentowanym, w ich sportowym rozwoju, aby któregoś dnia mogły sięgnąć po medale – podkreśla Otylia Jędrzejczak.

Zgromadzone dzięki akcji fundusze, w postaci grantów, zostaną przekazane na rzecz organizacji, które zgłosiły się do trwającej obecnie edycji programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie”.