Pepco dołączyło do Better Cotton

9 lutego 2023

Dotyczy firmy: Pepco,

Pepco, jako pierwsza firma pochodząca z Polski, dołączyło do Better Cotton. Misją tej międzynarodowej organizacji non-profit jest pomoc społecznościom produkującym bawełnę, aby te rozwijały się z poszanowaniem środowiska naturalnego. Marka określiła swój cel: do 2025 roku 25 proc. kupowanej przez nią bawełny ma pochodzić z bardziej odpowiedzialnych źródeł.

Better Cotton (BC) to jedna z największych na świecie organizacji non-profit zajmujących się edukowaniem i wspieraniem rolników w zrównoważonej produkcji bawełny. Tylko w latach 2019-2020 na całym świecie przeszkoliła 2,4 miliona rolników w ramach bardziej zrównoważonych praktyk rolniczych w zakresie mniejszego zużycia wody, dbania o stan gleby i siedlisk przyrodniczych, ograniczania pestycydów oraz troski o dobro i prawa pracowników.

Niedługo na półkach Pepco będzie można znaleźć produkty oznaczone logo Better Cotton. Logotyp nie oznacza przy tym, że produkt jest wykonany w całości z bawełny BC. Dzieje się tak, ponieważ bawełna pozyskiwana za pośrednictwem BC jest mieszana z inną bawełną w drodze od pola do produktu końcowego. BC nazywa to „mass balance system”. Podobnie jest przy zakupie energii odnawialnej: kupując zieloną energię, przyczyniamy się do rozwoju czystszej produkcji, ale nie zapewniamy za każdym razem, że w gniazdku będzie płynęła tylko taka energia. Pozyskując bawełnę za pośrednictwem Better Cotton, firma przyczynia się do podnoszenia standardów produkcji bawełny, co przekłada się na dobrostan rolników i lokalnego środowiska (więcej informacji na: bettercotton.org).

– Tekstylia stanowią znaczącą część naszego asortymentu, dlatego przywiązujemy dużą wagę do odpowiedzialnego pozyskiwania surowców wchodzących w ich skład. Do tej pory nasi klienci mogli znaleźć w sklepach Pepco produkty z międzynarodowymi certyfikatami GOTS czy OEKO-TEX, a także kolekcje ubrań z bawełny organicznej. Już wkrótce w ofercie pojawią się artykuły oznaczone logo BC. Dołączając do Better Cotton, przyczyniamy się do poprawy warunków życia rolników na całym świecie i rozwoju edukacji w zakresie odpowiedzialnych metod uprawy oraz przetwarzania bawełny. Co więcej, dzięki atrakcyjnym cenom, zapewniamy konsumentom łatwiejszy dostęp do zrównoważonych produktów. W konsekwencji, wspólnie tworzymy bardziej przyjazny dla środowiska łańcuch dostaw – mówi Katarzyna Wilczewska, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Pepco.

Źródło: info. pras.