O książce, która zmieniała biznes w Polsce

28 sierpnia 2015

W 2001 roku polskich publikacji na temat odpowiedzialnego biznesu było naprawdę niewiele. Nieliczni znali samo pojęcie, a jeszcze mniej osób profesjonalnie zajmowało się tematem. To wówczas jednak ukazała się książka „Więcej niż zysk czyli odpowiedzialny biznes” pod redakcję Bolesława Roka. Z perspektywy czasu można powiedzieć – była jaskółką zmian, które już wkrótce miały nastąpić.

Historia do której lubimy powracać

To z niej uczyły się pierwsze roczniki adeptów CSR, odkrywając zawiłości standardów i strategii biznesu społecznie odpowiedzialnego. Poznając dobre praktyki ze Stanów Zjednoczonych oraz państw UE pokazujące możliwości, które  daje koncepcja,  skłaniające do refleksji nad sensem prowadzenia biznesu. W publikacji pojawiły się też  sygnały zmian, które początkowo nieśmiało,  zaczęły się  w polskich firmach..

Książka na dobre zagościła w niezbędnikach menadżerów, edukatorów i studentów, którzy nadal chętnie po nią sięgają, szukając historii i korzeni społecznej odpowiedzialności na świecie i w Polsce. „Więcej niż zysk” to opowieść o możliwościach, szansach i wyzwaniach związanych z CSR.

Patrząc z perspektywy ostatnich 14 lat, wcale nie na wyrost można stwierdzić, że „Więcej niż zysk” był ważnym punktem w historii polskiego CSR. Dawał potężną dawkę wiedzy, inspirując i zachęcając biznes do działania w inny sposób. Czy to się udało?

Z pewnością wiele już się zdarzyło, a temat jest podejmowany od dobrych kilku lat nie tylko przez biznes, ale i przez administrację publiczną. Dużo jeszcze można by oczekiwać. Jedno jest pewne – kolejne lata pokażą, na ile biznes wywiązał się z obowiązków i obietnic złożonych społeczeństwu.

Ludzie piszą scenariusz

Wszystkie standardy, strategie i praktyki to dzieło ludzi, którzy chcieli zmienić swoją organizację, okolicę czy mieć wpływ na to co dzieje się w ich otoczeniu. To tysiące pomysłów, setki projektów i dziesiątki osób, którym chce się zmieniać świat. Czas ich nagrodzić. Zgłoś autorów sukcesów odpowiedzialnych firm w Polsce.

Więcej na temat wydarzeń 15 lat CSR w Polsce w publikacji “Biznes, który zmienia świat”. Ukaże się pod koniec 2015 roku.