Nowe wyzwania odpowiedzialnego zarządzania w Orange Polska

12 maja 2016

Dotyczy firmy: Orange Polska,

Co najmniej 1 milion osób przeszkolonych w bezpiecznym korzystaniu z Internetu, nowe standardy obsługi seniorów na infolinii i we wszystkich salonach Orange, recykling nawet 10 proc. telefonów wprowadzanych na rynek, co piąty pracownik Orange wolontariuszem dzielącym się swoją wiedzą – takie m.in. cele chce do 2018r. osiągnąć Orange Polska. 

Coraz częściej społeczne cele stawiane są w centrum działania firm i światowej debaty o gospodarce. Obserwujemy to na poziomie makro – jak w przypadku inicjatyw Komisji Europejskiej, ONZ, Banku Światowego – jak i konkretnych przedsiębiorstw. Odpowiedzialnego zarządzania nie należy oceniać przez sumę realizowanych projektów i samych choćby najbardziej złożonych wskaźników ilościowych. Ważne jest to, jaką społeczną wartość wytwarza przedsiębiorstwo,  jaki jest bilans jego funkcjonowania z perspektywy otoczenia – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor Komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska.

W Orange Polska podejmujemy wyzwanie nie tylko jakościowego mierzenia wpływu na różne dziedziny życia w Polsce, ale także świadomego zarządzania w taki sposób, aby maksymalizować wpływ pozytywny i minimalizować negatywny. Dziś składamy konkretne zobowiązania, z których się wywiążemy. Duże firmy mają ogromny potencjał pozytywnego wpływu na rozwój kraju. Jeżeli wyzwanie to potraktujemy poważnie, zyskamy na tym wszyscy – podkreśla.

Fundamentem strategii CSR Orange Polska 2016 – 2020 jest odpowiedzialne zarządzanie: etyka i compliance, innowacyjność jako motor rozwoju firmy, relacje z inwestorami i dostawcami, dialog z interesariuszami jako narzędzie poznawania ich oczekiwań i wyznacznik planowanych działań.

Firma koncentruje się na czterech obszarach:

  • Integracja cyfrowa – czyli dostęp do cyfrowego świata dla każdego – niezależnie od miejsca zamieszkania, wieku, sprawności czy umiejętności
  • Bezpieczna sieć – czyli zapewnienie bezpieczeństwa w korzystaniu z sieci Orange, urządzeń czy danych
  • Czyste środowisko – które oznacza, że cele biznesowe realizowane są z poszanowaniem środowiska naturalnego
  • Ciekawy zespół – czyli pracownicy, którzy  mają bezpieczne warunki pracy, równe traktowanie, możliwości rozwoju i zaangażowania się w działania społeczne.

Strategia jest odpowiedzią firmy na wyzwania ekonomiczne, społeczne i ekologiczne naszego kraju. Każdy z tych obszarów oznacza konkretne zobowiązania dla całej firmy i poszczególnych jednostek w perspektywie najbliższych kilku lat. Strategia obejmuje 70 celów w oparciu o ponad 140 różnych jakościowych i ilościowych wskaźników. Realizacja strategii będzie raportowana co roku w Raporcie Społecznej Odpowiedzialności przygotowywanym wg. międzynarodowego standardu GRI ( Global Reporting Initiative).

Wpływ społeczny Orange Polska odczuwalny jest na wiele sposobów. Orange Polska i Fundacja Orange prowadzą wiele programów społecznych, które pomagają lokalnym społecznościom aktywizować się i zmieniać swoje otoczenie na lepsze. Z badań wynika, że dzięki nim mieszkańcy nie tylko nabywają nowe umiejętności cyfrowe ale też bardziej sobie ufają, są bardziej zainteresowani aktywnością w organizacjach pozarządowych, częściej angażują się w sprawy publiczne.

Innego rodzaju wpływ firma wywiera na polską gospodarkę. Skala inwestycji w ultraszybki internet światłowodowy i mobilny (LTE) sprawia, że przyczyniają się one do wzrostu produkcji, konsumpcji, zatrudnienia i wpływów do budżetu, a w dłuższej perspektywie zwiększą potencjał rozwojowy kraju.