Nestlé już od 150 lat wspiera mamy na całym świecie: świętujemy Dzień Matki

30 maja 2016

Dotyczy firmy: Nestlé Polska,

Mleko kobiece jest najlepszym pokarmem dla niemowląt. Zdarzają się jednak sytuacje, w których karmienie piersią nie jest możliwie, a dla żywienia dziecka potrzeba bogatej w odżywcze składniki alternatywy. Półtora wieku temu pierwszy pokarm zastępczy dla niemowląt opracował szwajcarski aptekarz Henri Nestlé. Od tego czasu nieprzerwanie firma Nestlé wpiera mamy, dostarczając produkty dla niemowląt i dzieci, dzięki którym mogą rozwijać się prawidłowo i zdrowo rosnąć.

Najlepsze szefowe kuchni, najbardziej troskliwe pielęgniarki, koordynatorki działań rodziny, specjalistki od spraw czystości, animatorki wolnego czasu, szoferki, czarodziejki, które potrafią rozciągnąć czas do granic możliwości, powierniczki sekretów… po prostu mamy. Nestlé doskonale zdaje sobie sprawę z tego, ile ról do odegrania mają mamy każdego dnia. Właśnie z tego powodu firma od lat wspiera kobiety w ich macierzyństwie, oferując im bogatą gamę produktów dla niemowląt i dzieci, dzięki którym maluchy mogą zdrowo rozwijać się i rosnąć. Wygoda użytkowania, wysoka jakość i bezpieczeństwo – to aspekty, które stały się szczególnie istotne dla firmy wobec ogromnych zmian cywilizacyjnych i ich wpływu na życie kobiet.

Zaufanie milionów mam na całym świecie jest dla firmy fundamentalną wartością, która towarzyszy Nestlé od samego początku istnienia firmy. 150-letnia historia Nestlé właściwie zaczęła się od mleka, a dokładnie od potrzeby stworzenia produktu, który byłby jego wartościowym zamiennikiem, pozostawałby świeży i nie psułby się w czasie transportu. W 1866 roku firma Anglo-Swiss Condensed Milk Company, stworzyła pierwsze w Europie mleko skondensowane. Rok później, w 1867 roku w Szwajcarii, Henri Nestlé, asystent aptekarza, poruszony przypadkiem niemowlęcia, które nie przyjmowało mleka matki, wynalazł wartościowy, pierwszy na świecie pokarm zastępczy. Opracowanie przez niego produktu dla niemowląt o nazwie “Farine Lactée” diametralnie poprawiło sytuację mam, które nie mogły samodzielnie karmić. W 1905 roku obie firmy połączyły się, tworząc Nestlé&Anglo-Swiss Milk Company – przedsiębiorstwo, które w 1977 roku przekształciło się Nestlé.

Choć nazwa firmy ewaluowała, a jej asortyment przez lata poszerzył się o tysiące innych produktów, wspieranie mam na zawsze pozostało misją Nestlé. Odzwierciedla to nawet logotyp firmy – gniazdo, w którym młode ptaki karmione są przez ich matkę, jest jedocześnie nawiązaniem do herbu rodowego założyciela firmy, Henri Nestlé, ale też wizualnym symbolem troski i macierzyństwa. W tym dniu pragniemy podziękować wszystkim mamom za ich zaufanie i życzymy spełnienia w tej najważniejszej dla nich, życiowej roli – dodaje Edyta Iroko, Koordynator ds. Mediów w Nestlé Polska S.A.