„Nauka praktyce”, czyli Nestlé na konferencji „Nauka o żywieniu człowieka – osiągnięcia i wyzwania”

26 czerwca 2013

Na dofinansowanie działań naukowych budżet państwa przeznaczył w 2013 roku prawie 7 miliardów złotych. Wsparcie pracy badaczy ma kluczowe znaczenie również dla świata biznesu. Konferencja, organizowana przez Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW „Nauka o żywieniu człowieka – osiągnięcia i wyzwania” w dniach 28-29 czerwca 2013, będzie okazją do wymiany myśli, doświadczeń oraz najnowszych wyników badań z zakresu żywienia zarówno naukowców, jak i osób wdrażających w życie proponowane przez nich rozwiązania.

Międzynarodowa Konferencja Jubileuszowa jest organizowana z okazji 35-lecia Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji oraz 60-lecia pracy zawodowej w SGGW Prof. dr hab., dr h.c. Stanisława Bergera, twórcy Wydziału.

Temat łączenia nauki i biznesu zyskuje na znaczeniu. Uczestnicy naukowych konferencji, które są swoistą platformą wymiany informacji, starają się wspólnie znaleźć odpowiedzi na aktualne zagadnienia, nawzajem wzbogacać swoje doświadczenia i tworzyć innowacyjne rozwiązania. Dlatego wśród uczestników spotkania nie zabraknie również przedstawicieli największego na świecie producenta żywności – firmy Nestlé. Agnieszka Piskała, Starszy Specjalista ds. Żywienia podzieli się z ponad 300 uczestnikami konferencji wiedzą na temat dobrych praktyk firmy Nestlé. Podczas piątkowej sesji „Nauka praktyce” będzie opowiadać m.in. o działaniach, związanych z renowacjami i innowacjami produktowymi, które mają na celu poprawę profilu żywieniowego.

Proponowane przez Nestlé rozwiązania oparte są zarówno na doświadczeniu i wiedzy z zakresu badań i rozwoju procesów produkcyjnych, jak i na opiniach konsumentów, którzy podczas testów określają swoje preferencje smakowe. Firma dysponuje największą na świecie prywatną siecią ośrodków badań i rozwoju (R&D – Research and Development), w których pracuje ponad 5000 osób. Wśród tych naukowych ośrodków wyliczyć można 29 Centrów Technologii Produktu oraz Centrów Badań i Rozwoju czy 320 Grup Rozwoju Nowych Produktów. Tak zaprojektowane efektywne systemy poszerzania i dzielenia się wiedzą pozwalają z sukcesem odpowiadać na stale rosnące potrzeby współczesnego konsumenta.

Aktywne uczestnictwo w dialogu dotyczącym kwestii istotnych dla przemysłu spożywczego wpisuje się w zasady prowadzenia odpowiedzialnego biznesu, którymi kieruje się nasza firma. Wieloletnie doświadczenie łączymy z nowoczesnymi rozwiązaniami, dzięki czemu możemy dostarczać konsumentom produkty najwyższej jakości. Wiemy jak ważna jest efektywna współpraca środowiska, zajmującego się badaniami naukowymi i osób, wdrażających w życie proponowane rozwiązania. W naszych ośrodkach badawczych na całym świecie pracują zespoły złożone m.in. z naukowców, inżynierów i specjalistów ds. żywienia. Regularnie też uczestniczymy w konferencjach naukowych – wszystko po to, aby móc proponować konsumentom zdrowe, przygotowane według najlepszych receptur, produkty – wyjaśnia Agnieszka Piskała, Starszy Specjalista ds. Żywienia w Nestlé Polska S.A.

Nestlé w ramach odpowiedzialnej komunikacji jest partnerem konsumentów w pogłębianiu ich świadomości na temat smacznego i zdrowego żywienia oraz odpowiedzialnych decyzji zakupowych. Firma podejmuje również działania, mające na celu wsparcie rozwoju i kariery młodych żywieniowców, którzy w przyszłości będą mieli znaczący wpływ na zdrowie polskiego społeczeństwa. Dlatego przedstawicielom firmy, obecnym na jubileuszowej konferencji SGGW, będą towarzyszyć laureaci drugiej, tegorocznej edycji ogólnopolskiego projektu żywieniowego skierowanego do studentów i absolwentów kierunków związanych z żywieniem. Jest to dla nich możliwość nie tylko do poszerzenia swojej wiedzy, ale także dyskusji ze światowej sławy specjalistami – wśród uczestników konferencji zorganizowanej z okazji 35-lecia Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji obecny będzie jego twórca – wysłannik ONZ i Wiceprezydent FAO (Food and Agriculture Organization) prof. dr hab. dr h.c. Stanisław Berger.

Dla młodych żywieniowców udział w branżowych wydarzeniach już na początku kariery zawodowej jest niezwykle ważnym elementem rozwoju. To okazja do zbudowania cennych kontaktów ze specjalistami z całego kraju oraz możliwość spojrzenia na tematy związane z żywieniem z różnych perspektyw. Młodzi żywieniowcy, którzy już teraz będą inwestować w swój rozwój i edukację, z pewnością w przyszłości będą postrzegani na rynku pracy jako cenni pracownicy i specjaliści w swojej dziedzinie. Firma Nestlé, organizując ogólnopolski projekt żywieniowy, pokazuje studentom jak skutecznie łączyć naukę z praktyką, poszerzając przy tym wiedzę i zdobywając doświadczenie zawodowe.

Źródło: informacja prasowa