Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
L’Oréal inauguruje nowy globalny program zrównoważonego rozwoju pod nazwą „L’Oréal for the Future”. Określa on najnowsze cele, które Grupa chce zrealizować do 2030 roku i jest odpowiedzią na rosnące wyzwania związane ze środowiskiem i sytuacją społeczną. L’Oréal zapowiada szybszą transformację swojego modelu biznesowego, uwzględniającą ograniczenia planety oraz wzmacnia swoje zaangażowanie – zarówno w kwestie zrównoważonego rozwoju, jak i walkę z wykluczeniem społecznym.
Dotychczasowe zobowiązania Grupy L’Oréal w obszarze zrównoważonego rozwoju były realizowane w ramach programu „Sharing Beauty with All” (SBWA) zainaugurowanego w 2013 roku. Firma wyznaczyła wówczas cele globalne do osiągnięcia w 2020 roku. Bieżący rok podsumowuje tę inicjatywę za rok 2019, ale jednocześnie jest momentem, kiedy Grupa definiuje i ogłasza nowe cele.
Trzy główne obszary nowego programu „L’Oréal for the Future”:
1) Transformacja firmy L’Oréal respektująca ograniczenia planety:
2) Rozwiązywanie pilnych problemów społecznych i ekologicznych w ramach planu zainaugurowanego w maju 2020 r:
3) Inspirowanie konsumentów L’Oréal do dokonywania ekologicznych wyborów:
– Rewolucja w L’Oréal związana ze zrównoważonym rozwojem wchodzi w nową erę. Planeta stoi przed bezprecedensowymi wyzwaniami, dlatego konieczna jest jeszcze większa mobilizacja, aby zachować bezpieczną przestrzeń życiową człowieka. Dlatego też będziemy zmieniać nasze wewnętrzne procesy, ale także wspierać społeczeństwo w rozwiązywaniu globalnych problemów. Wiemy, że największe wyzwania dopiero przed nami. Firma L’Oréal będzie konsekwentnie realizować swoje cele, szanując ograniczenia planety — powiedział Jean-Paul Agon, CEO Grupy L’Oréal.
Grupa zdefiniowała nowe, mierzalne cele do roku 2030, chcąc walczyć ze zmianą klimatu zgodnie z inicjatywą „Science Based Targets” (Cele naukowe)1. Ale idzie też o krok dalej, odpowiadając na trzy inne duże wyzwania środowiskowe: zachowanie bioróżnorodności, zrównoważoną gospodarkę wodną i wykorzystywanie zasobów w zamkniętym obiegu.
– W ciągu ostatnich 10 lat dokonaliśmy strategicznej zmiany: zrównoważony rozwój znalazł się w samym centrum naszego modelu biznesowego. Dzięki nowym zobowiązaniom wkraczamy w kolejną fazę i przyspieszamy naszą transformację: poza działaniami ograniczającymi nasz bezpośredni wpływ na środowisko, będziemy inspirować i pomagać konsumentom dokonywać ekologicznych wyborów, a także angażować się w rozwiązywanie problemów społecznych. Jako lider branży uważamy, że naszą rolą jest budowanie zintegrowanego i zrównoważonego społeczeństwa – powiedziała Alexandra Palt, Executive VP – Chief Corporate Responsibility Officer, Grupa L’Oréal.
Nie zaczynamy od zera: od lat działamy globalnie, ale także lokalnie
Program „Sharing Beauty with All” („Dzielenie się pięknem ze wszystkimi”) był ważnym krokiem w podjęciu działań w obszarze zrównoważonego rozwoju również w Polsce. Od 2013 r. zgodnie z celami przedstawionymi w tym programie wszystkie działania firmy prowadzą do zminimalizowania wpływu na środowisko w zakresie ograniczania zużycia wody, energii, emisji CO2 czy generowania odpadów. Firma zobowiązała się, że do 2020 r. zmniejszy swoje oddziaływanie na środowisko o 60% w stosunku do roku 2005, a 100% produktów będzie miało ulepszony profil środowiskowy i społeczny.
– HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie również od wielu lat aktywnie realizuje zobowiązania w obszarze zrównoważonego rozwoju. Nasze osiągnięcia w 2019 r. w ramach programu ‘Sharing Beauty with All’ pokazują nasze zaangażowanie i dużą świadomość lokalnych problemów jakimi są np. kurczące się zasoby wody, zmiany klimatu, zanieczyszczenie plastikiem czy nadmierna ilość odpadów. Będziemy kontynuować nasze działania w najbliższych latach, a już pod koniec roku ogłosimy cele zrównoważonego rozwoju dla HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie do roku 2030. Realizacja tych celów w Polsce ma duże znaczenie dla wyników całej grupy, m.in. ze względu na działalność produkcyjną L’Oréal Warsaw Plant – powiedział Niels Westerbye Juhl, Dyrektor Generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.
Realizacja celów zrównoważonego rozwoju w 2019 r. w Polsce:
§ Emisja CO2: zmniejszenie emisję CO2 w fabryce o 38% przy jednoczesnym wzroście produkcji o 220% i w centrum dystrybucyjnym o 87%.
§ Zużycie wody: zredukowano zużycie wody w fabryce o 40% w odniesieniu do roku bazowego 2005, m.in. dzięki otwarciu Stacji Recyklingu Wody. Wprowadzone innowacje to pierwszy krok w kierunku idei „suchej fabryki”, wpisujący się w ideę gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ). Na aktualnym etapie inwestycji celem jest odzyskiwanie 46% wody ze ścieków, ale w przyszłości, dzięki stacji recyklingu wody będzie możliwe ponowne wykorzystywanie nawet do 75% wody (8000 m3 miesięczne).
§ Odpady: od wielu lat firma prowadzi liczne projekty mające na celu redukcję odpadów zgodnie z koncepcją GOZ. Gdzie tylko jest to możliwe wykorzystywane są opakowania zwrotne (np. opakowania do surowców czy opakowania zbiorcze dla opakowań jednostokowych). Odpady są segregowane w miejscu ich wytwarzania przez odpowiednio przeszkolonych pracowników i od 2001 roku nie trafiają na wysypiska.
§ Bioróżnorodność: w L’Oréal Warsaw Plant w Polsce zainaugurowano projekt Bioróżnorodność, w ramach którego zinwentaryzowano gatunki roślin i zwierząt występujących na terenie zakładu oraz opracowano strategię utrzymania, jak również zwiększenia bogactwa gatunkowego w strefach, które mają do tego potencjał.
Nasza koordynatorka ds. CSR, Agnieszka Krajnik, w @radiokampus opowiada o magii książek, czyli biblioterapii, o współpracy z #Zaczytani i opiece nad seniorami w tych trudnych czasach a także o naszych pełnych pasji wolontariuszach z programu #TakPomagam. https://www.facebook.com/takpomagam/videos/888149075075324
🔶 Jeśli ktoś się jeszcze nie zarejestrował na jutrzejszy webinar #TransferHUB z dr Joanną Mazur @DELabUW - to ostatni moment 😉 👉 https://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/kompetencje-w-pracy-doby-pandemii/ #csrwpl #praca #pracodawcy #rynekpracy #pandemia #przyszłośćpracy #automatyzacja #robotyzacja #sztucznainteligencja #ai
Właśnie ukazał się 19 Raport Dobrych Praktyk @FOB_Poland. Jak co roku mamy się czym pochwalić i znajdziecie w nim sporo przykładów działań @Orange_Polska. Więcej informacji oraz #Raport2020 do pobrania 👉👉👉 https://biuroprasowe.orange.pl/blog/dobre-praktyki-orange-polska/
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając “Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.