Klienci Biedronki masowo wspierają Ukrainę

7 marca 2022

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska,

Sieć Biedronka rozwija kolejne formy wsparcia dla Ukrainy. Od teraz również klienci Biedronki mogą się zaangażować w akcję pomocową w trakcie codziennych zakupów. Sposoby są dwa: wpłata finansowa podczas płacenia w kasach tradycyjnych oraz samoobsługowych albo dołączenie do organizowanej wspólnie z Bankami Żywności zbiórki produktów pierwszej potrzeby dla uchodźców z Ukrainy. To kolejne działania w ramach programu Biedronki Wsparcie dla Ukrainy po ogłoszeniu wsparcia produktowego na kwotę 10 mln zł przez sieć oraz Fundację Biedronki, a także donację o wartości 5 mln EUR ze strony Grupy Jeronimo Martins.

Wpłaty pieniężne można realizować we wszystkich sklepach sieci Biedronka. Już pierwszego dnia akcji klienci masowo się w nią zaangażowali, dzięki czemu na specjalnym koncie akcji zebrano ponad milion złotych. Aktualną kwotę można śledzić na stronie biedronka.pl.

Jak pomóc? W kasach samoobsługowych pojawia się komunikat, zachęcający do wsparcia Ukrainy dowolną kwotą, po którym klient, wybierając flagę Ukrainy, będzie mógł zadeklarować konkretną kwotę wsparcia – 1 zł lub wielokrotność tej kwoty. W przypadku kasy tradycyjnej wystarczy potwierdzić kasjerowi chęć wsparcia i dokładną kwotę również stanowiącą wielokrotność 1 zł, by doliczono ją do paragonu. Informacja o wsparciu przekazanym przez klienta na pomoc Ukrainie, zostanie wydrukowana na dole paragonu.

Po przekazaniu kwoty, klient zobaczy na dole paragonu podsumowanie jego wpłaty.

Po przekazaniu kwoty, klient zobaczy na dole paragonu podsumowanie jego wpłaty.

Całość zgromadzonych środków zostanie podzielona po równo i przekazana na konta 5 organizacji charytatywnych już realizujących programy wsparcia dla Ukrainy i Ukraińców:

  • Caritas Polska,
  • Polska Akcja Humanitarna,
  • Polska Misja Medyczna,
  • Polski Czerwony Krzyż,
  • SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Każda z tych organizacji pomocowych dostała również wsparcie o wartości 1 mln EUR ze strony Grupy Jeronimo Martins, do której należy sieć Biedronka.

– Wspieramy organizacje pomocowe rzeczowo i finansowo, ale od samego początku inwazji na Ukrainę wiemy od klientów Biedronki, że też chcą pomóc. A to najłatwiej zrobić podczas codziennych zakupów niezbędnych produktów. Ponieważ pomoc musi być systemowa i odpowiadać na najpilniejsze potrzeby, dlatego akcje zbiórek od klientów realizujemy razem z doświadczonymi partnerami w tego typu działaniach. Wspólnie tworzymy koalicję dobra, która jest najlepszą odpowiedzią na tragedię, jakiej jesteśmy świadkami – mówi Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR sieci Biedronka.

Dodatkowo, 4 marca w blisko 3 tysiącach sklepów sieci Biedronka ruszyła zbiórka żywności i artykułów higienicznych dla uchodźców z Ukrainy. Zebrane produkty zostaną przekazane do Banków Żywności, partnera społecznego tej akcji. W sklepach bezpośrednio za linią kas pojawią się oznaczone kosze, do których klienci mogą wrzucać m.in. produkty suche z długą datą przydatności, np. ryż, makaron, kaszę, konserwy i dania instant, słodycze, wodę i napoje oraz produkty dla dzieci – pieluchy, kaszki, mleka modyfikowane lub produkty higieny osobistej. Transport produktów na zbiórki dla potrzebujących i cała logistyka będzie po stronie sieci handlowej.

Również klienci dokonujący zakupów w Biedronce on-line mogą przyłączyć się do działania. Biedronka, we współpracy z Glovo, przygotowała specjalny mechanizm. W aplikacji Glovo również dodano ikonę Pomagam Ukrainie. Wybierając ją, można wskazać jeden z pięciu zestawów produktowych o wartości 30, 50 lub 100 złotych, w których skład wchodzą produkty spożywcze i inne pierwszej potrzeby. Po dokonaniu zamówienia i realizacji płatności, sieć Biedronka przekaże je również do Banków Żywności. Ta specjalna akcja działa od piątku, 4 marca, na terenie Warszawy, a od poniedziałku, 7 marca, będzie dostępna we wszystkich pozostałych 35 miastach, w których działa Sklep Internetowy sieci Biedronka.

Źródło: inf. pras.