Jeszcze więcej “cichych godzin” w Castoramie

13 maja 2024

Dotyczy firmy: Castorama,

Castorama wydłuża „ciche godziny” we wszystkich sklepach sieci w Polsce. Osoby wrażliwe na dźwięki, mające problemy słuchowe oraz będące się w spektrum autyzmu będą mogły robić częstsze zakupy w sprzyjających warunkach. 

– Castorama już rok temu wprowadziła po dwie „ciche godziny” we wtorki i czwartki we wszystkich sklepach swojej sieci. Nieustannie dążymy do tego, by każdy klient czuł się komfortowo i mógł swobodnie korzystać z naszych przestrzeni. Głośna muzyka, tłok i nadmiar bodźców mogą stanowić wyzwanie dla ludzi szczególnie wrażliwych na dźwięki, w tym dla osób w spektrum autyzmu – mówi Agata Zarzycka-Kluczyńska, Kierowniczka ds. Personalnych w Castorama Polska.

Dedykowane rozwiązania na zróżnicowane potrzeby

Spektrum autyzmu dotyczy nie tylko osób będących w tej kondycji, ale również ich rodziców i opiekunów, dla których codzienne czynności, takie jak zakupy mogą być sporym wyzwaniem. Dlatego też, aby jeszcze bardziej zadbać o klientów ze szczególnymi potrzebami i zapewnić im komfort podczas zakupów, sieć postanowiła wdrożyć je na większą skalę. Od 9 maja 2024 r. “ciche godziny” obowiązują w sklepach Castorama codziennie:

  • od poniedziałku do soboty od 09:00 do 11:00
  • w każdy wtorek i czwartek od 18:00 do 20:00

– Bazując na rozmowach z klientami oraz obserwując ich pozytywne reakcje na „ciche godziny” postanowiliśmy wprowadzić je w szerszym zakresie. Dzięki temu zakupy w naszych sklepach mogą być przyjazne dla wszystkich – podkreśla Agata Zarzycka-Kluczyńska.

Rozwiązanie cenione przez pracowników

Co więcej, również pracownicy Castorama oceniają „ciche godziny” bardzo pozytywnie. Jak przyznają, czas bez muzyki i komunikatów dźwiękowych jest dla nich chwilą wyciszenia oraz pozwala im lepiej skupić się na wykonywanych zadaniach.

–Cieszymy się, że nasza inicjatywa wspiera nie tylko komfort klientów, ale także naszego zespołu. To świetny dowód na to, że nawet niewielkie zmiany w miejscu pracy mogą istotnie zwiększyć zadowolenie pracowników i efektywność ich pracy, co bezpośrednio wpływa na poprawę jakości obsługi klientów – dodaje Agata Zarzycka-Kluczyńska.

Źródło: inf. pras.