Jesteś bezpiecznym kierowcą?

27 lipca 2015

Dotyczy firmy: Kompania Piwowarska,

Od kilku lat liczba wypadków z udziałem pijanych kierowców spada. W Dniu Bezpiecznego Kierowcy przypominamy o akcjach prowadzonych przez branżę piwowarską na rzecz trzeźwości za kierownicą.

Dzień Bezpiecznego Kierowcy obchodzony jest w Polsce co roku 25 lipca, począwszy od roku 2006. Datę wybrano nieprzypadkowo bowiem tego dnia wypadają w kalendarzu imieniny Krzysztofa. Święty noszący to imię jest patronem kierowców.

Z raportu rocznego ruchu drogowego wynika, że spada liczba wypadków na drogach, również tych z udziałem pijanych uczestników ruchu. W 2014 roku nietrzeźwi użytkownicy dróg – mowa tu nie tylko o kierujących pojazdami, ale także o pieszych i pasażerach – uczestniczyli w 3 522 wypadkach drogowych. Względem roku 2013, liczba ta spadła o 12,6%, a porównując z rokiem 2009 zmniejszyła się niemal dwukrotnie. Policja skutecznie walczy z nietrzeźwymi kierowcami. Tylko w 2014 roku przeprowadziła ponad 15 milionów kontroli na drogach.

Jednak nie tylko policja angażuje się w działania mające na celu zwiększanie bezpieczeństwa na drogach. Również sama Kompania Piwowarska aktywnie wspiera odpowiedzialne spożycie alkoholu. Kilka lat temu stworzyła aplikację na smartfony „Sprawdź Promile”, a do tej pory ściągnięto ją ponad 270 tys. razy. „Sprawdź Promile” to wirtualny alkomat, który pozwala w każdym miejscu i o każdej porze sprawdzić orientacyjny poziom promili w organizmie, a także poznać czas kiedy możemy bezpiecznie prowadzić samochód. Dzięki tej aplikacji można też łatwo zamówić taksówkę i sprawdzić dopuszczalny poziom promili w różnych krajach europejskich.

W Kompanii Piwowarskiej dążymy do tego, by piwo stanowiło naturalny wybór osób pijących umiarkowanie i odpowiedzialnie. Chcemy, aby alkohol nie był spożywany przez kierowców czy nieletnich. Prowadzimy szereg akcji odpowiedzialnościowych mających na celu m in. poprawę bezpieczeństwa na drogach. W tym sezonie nasz Trzeźwobus odwiedza największe festiwale w Polsce uświadamiając jak alkohol wpływa na organizm oraz oferując bezpłatny pomiar alkomatem, skorzystanie z aplikacji Sprawdź Promile czy test alkogogli – mówi Joanna Kwiatkowska, odpowiedzialna za komunikację w Kompanii Piwowarskiej. –

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie, którego członkiem jest Kompania Piwowarska, prowadzą od wielu lat efektywne działania w tym zakresie i edukują kierowców.

W czerwcu 2014 roku przez ZPPP została zainicjowana ogólnopolska akcja „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, której partnerem było Ministerstwo Gospodarki oraz Komenda Główna Policji. Akcja była kontynuacją długofalowych działań, które branża piwowarska podejmowała na rzecz promocji abstynencji wśród kierowców i opierała się na rozpowszechnianiu znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, zarezerwowanego dotychczas dla opakowań i reklam piwa. Przekaz akcji adresowany był do uczestników dróg w całej Polsce poprzez zachęcanie ich do naklejenia znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” na tylnej szybie swojego samochodu. W ciągu 6 miesięcy rozdano ponad 1,2 miliony takich naklejek, co oznacza że tylu kierowców wyraziło swój sprzeciw na prowadzenie pojazdów pod wpływem alkoholu. W tym roku planowane jest rozdanie kolejnych 1,5 miliona takich naklejek.

Najświeższym przykładem akcji ZPPP wspierającej bezpieczeństwo na drogach oraz edukowanie kierowców w tym zakresie są wielkoformatowe murale, które powstały w kilku największych miastach w Polsce. To pomysł na zwrócenie uwagi jak najszerszych grup odbiorców w kwestii odpowiedzialnego zachowania za kółkiem.

Źródło: informacja prasowa